Veste bună pentru companiile ce produc smartphone-uri, T2 2024 cuprins între 1 aprilie – 30 iunie 2024 a însemnat o creștere de 6.5% a livrărilor față de aceeași perioadă din 2023.
Mai multe detalii preluate din statistica furnizată de IDC:
Companie | T2 2024 - milioane unități | Cotă de piață - T2 2024 | T2 2023 - milioane unități | Cotă de piață - T2 2023 | Evoluție |
---|---|---|---|---|---|
Samsung | 53.9 | 18.9% | 53.5 | 20% | 0.7% |
Apple | 45.2 | 15.8% | 44.5 | 16.6% | 1.5% |
Xiaomi | 42.3 | 14.8% | 33.2 | 12.4% | 27.4% |
vivo | 25.9 | 9.1% | 21.3 | 7.9% | 21.9% |
OPPO | 25.8 | 9% | 25.4 | 9.5% | 1.8% |
Alții | 92.1 | 32.3% | 90.1 | 33.6% | 2.3% |
Total | 285.4 | 100% | 268.0 | 100% | 6.5% |
Sunt câteva concluzii ce cred că merită a fi trase:
- Xiaomi și vivo au avut un trimestru de-a dreptul excelent și au înregistrat creșteri de 27.4% și respectiv de 21.9%, ceilalți jucători din piață evaluați de către IDC au bătut cumva pasul pe loc.
- Distanța dintre locurile 1, 2 și 3 nu-i chiar așa mare până la urmă și dacă Xiaomi păstrează acest moment s-ar putea să ajungă pe o poziție superioară;
- Un director IDC a precizat că piața cunoaște un trend interesant și anume o tendință de trecere pe smartphone-uri din categoria premium, iar Apple și Samsung ar fi beneficiat cel mai mult de aici;
- Companiile chinezești au volume mari pe segmentul entry / low-end, iar cota lor de piață pe mid-range a scăzut.
- AI-ul este considerat de către IDC drept cel mai puternic vector de creștere înregistrat până acum, peste 5G sau smartphone-urile pliabile.
Sunt curios pe ce se bazează creșterea Vivo pentru că prin Europa s-au retrast din numeroase piețe, inclusiv cea locală. Vând bine în China și în India, dar să fie suficient? OPPO cu vânzări similare este prezent în mai multe țări.