Piaţa locală de e-commerce a ajuns în 2020 la o valoare de aproximativ 7 miliarde de euro (+26% vs 2019)

/
/
1 mart. 21
/

PayU, liderul pieţei de plăţi online din România, a anunţat că piaţa locală de e-commerce a ajuns în 2020 la o valoare de aproximativ 7 miliarde de euro. Dacă ne raportăm la 2019 vorbim de o creştere substanţială de 36%.

 „Comerțul electronic este unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creștere, iar România nu face excepție, înregistrând o evoluție accelerată, pe fondul pandemiei de COVID-19, care în mod normal s-ar fi înregistrat în ani de zile. Această evoluție a avut un impact direct în creșterea e-commerce-ului și în accelerarea adopției plății online cu cardul. Principalii actori care au susținut această creștere rapidă au fost comercianții și cumpărătorii.”, a declarat Elena Gheorghe, Country Manager PayU România.

Actuala pandemie a convins mulţi comercianţi că online-ul este viitorul, chiar dacă până la începutul lui 2020 nu aveau planuri de dezvoltare în această direcţie. De asemenea, comercianții care lucrau deja la proiecte de online s-au regăsit în postura de a le accelera pentru a putea susține volumul și oportunitățile de business.

Categoriile de produse unde au fost înregistrate evoluții semnificative în 2020 au fost: IT&C (~120%), marketplace (~ 150%), fashion, (~60%), asigurări (~50%), home&deco (~150%), food (~200%), utilități (~50%).

Cât despre comportamentul consumatorilor, foarte mulţi români au cumpărat anul trecut pentru prima dată din online, cel puţin 300.000 de români făcând acest lucru în premieră. O altă creştere semnificativă a fost cea a plăţilor cu cardul, în 2020 acest tip de plată crescând cu 50% vs 2019.

„Românii au optat din ce în ce mai mult plata cu cardul atunci când au plătit online. Rata de penetrare a plății online cu cardul a crescut cu 50%, atingând 36% în 2020, cu un maxim raportat de unii comercianți de peste 50%. Pentru 2021 estimăm o creștere de 25% a numărului tranzacțiilor plătite online și ne așteptăm ca rata de penetrare a plății online cu cardul să atingă pragul de 39%. Volumul total procesat de PayU aproape s-a dublat, iar numărul tranzacțiilor procesate a crescut cu 61%, ajungând la 72 de tranzacții pe minut. Valoarea medie a unei tranzacții a crescut cu 22%, ajungând la 46 de euro anul trecut”, a completat Elena Gheorghe.

Pentru 2021 se aşteaptă ca piaţa locală de e-commerce să crească cu minim 15%.

Sursa: profit.ro
Categorii: Retail
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Fraţii Pavăl (Dedeman) sunt foarte aproape să cumpere Carrefour România

În luna octombrie aflam pentru prima dată despre intenţia Carrefour de a ieşi din România. Compania franceză vrea să părăsească toată zona Europei de Est, astfel că şi în Polonia se întâmplă acelaşi fenomen ca în ţara noastră.

5 gadgets de la Kaufland (17.12 – 23.12.2025)

A mai trecut o săptămână, aşa că am ajuns din nou la clasica noastră rubrică legată de cele mai interesante 5 gadgets din catalogul Kaufland.

Kaufland România lansează un nou concept shop-in-shop dedicat produselor Parkside (zone amenajate în magazine dedicate exclusiv acestui brand)

Parkside este un brand ce nu mai are nevoie de nicio prezentare, acesta fiind prezent activ în toate magazinele LIDL şi Kaufland din ţară. Parskide oferă produse de bricolaj accesibile, unele ce vin în general cu un raport calitate-preţ foarte bun.