Dacă la mijlocul lunii ianuarie compania de analiză IDC (International Data Corporation) ne prezenta situaţia vânzărilor globale de smartphone-uri, iată că la aproape o lună distanţă aceeaşi companie revine cu o situaţie similară, dar de data aceasta pentru tablete.
Din păcate situaţia pe această piaţă este una destul de îngrijorătoare, toţi producătorii înregistrând scăderi de la an la an. De data aceasta nici măcar Apple nu a reuşit să performeze mai bine, mărul muşcat având rezultate în medie cu piaţă (-19.8% vs 2022).
În 2023 la nivel global au fost livrate 128.5 milioane de tablete, adică cu 20.5% mai puţin decât în 2022, an în care vânzările au fost de 161.6 milioane unităţi.
Iată cum a stat situaţia în rândul celor mai populari producători:
📱Apple – 48.5 milioane unităţi vândute (-19.8% vs 2022);
📱Samsung – 26.2 milioane unităţi vândute (-13.9% vs 2022);
📱Lenovo – 9.3 milioane unităţi vândute (-19.7% vs 2022);
📱Huawei – 8.7 milioane unităţi vândute (-4% vs 2022);
📱Amazon – 5.5 milioane unităţi vândute (-65.9% vs 2022).
Există totuşi un aspect ce merită evidenţiat în cazul Apple şi anume că „mărul muşca” şi-a păstrat poziţia de lider în 2023 în contextul în care anul trecut nu a lansat niciun model nou de tabletă.