Diverse

Chiar dacă Poşta Română nu are cel mai pozitiv renume în rândul oamenilor, nu putem minimiza eforturile pe care le-a făcut şi le face în continuare în diversificarea serviciilor, în digitalizare şi în creşterea calităţii oferite. Am scris destul de multe articole pe subiect în ultimele luni, aspect neobişnuit dacă ne raportăm la anii anteriori.

În acest articol vorbim de o altă noutate venită din partea Poştei Române. Compania a anunţat că în acest moment are toate cele necesare pentru a livra colete (din anumite clase de servicii) până la uşa clientului în orice localitate din România.

Poşta Română a dezvoltat o nouă reţea de transport care să asigure livrarea mecanizată, având suport logistic dedicat, în fiecare localitate de pe teritoriul României. Aceasta este proiectată pe un număr de 167 de subunităţi poştale (157 în mediul urban şi 10 în mediul rural), care au fost dotate cu suportul logistic şi uman necesar – autovehicule, infrastructură IT, de comunicaţii şi agenţi curieri.

Astfel, clienţii Poştei Române au asigurată acum livrarea la domiciliu pentru următoarele categorii de servicii:

  • Serviciul StaiAcasă Plus – prin care se oferă livrare la “uşă” şi distribuţie rapidă clienţilor care comandă alimente la temperatură ambientală, dar şi produse nealimentare, de la retailerii care încheie contracte cu Poşta Română. Dacă, la data lansării acestui serviciu (aprilie 2020), StaiAcasă Plus era disponibil doar în reşedinţele de judeţ şi în localităţile limitrofe, în limita a 20 km, în prezent acesta se prestează în toate localităţile din România, pentru colete cu o greutate maximă de 30 kg. Timpii de livrare sunt: Z sau maxim Z+1 (în aceeaşi localitate şi în localităţile arondate la subunitatea cu activitate mecanizată), Z+1 (în restul localităţilor din judeţ), Z+2 sau maxim Z+3 (în restul localităţilor la nivel naţional).
  • Serviciul Express, pentru produsele: Prioripost (greutate maximă 20 kg), Prioripost cu valoare declarată fixă (greutate maximă 2 kg), Prioripost facturi (greutate maximă 20 kg) şi EMS (greutate maximă 30 kg). Timpii de livrare pentru trimiterile Express sunt: 12 ore în aceeaşi localitate, 24 de ore între reşedinţele de judeţ şi intrajudeţean, 36 de ore între oricare alte două localităţi.
  • Colet poştal intern din serviciile Standard, Valoare declarată, Ramburs şi Confirmare de primire, cu serviciul suplimentar Factaj (Factaj – tarif pentru livrare la domiciliu sau la sediu a coletelor poştale interne). Noua reţea de transport permite asigurarea livrării trimiterilor de colete poştale interne cu Factaj, la domiciliu, în orice localitate din România, faţă de 101 localităţi, câte erau accesibile până în prezent. Timpii de livrare, la nivel naţional, sunt Z+5, iar greutatea maximă a trimiterii trebuie să fie de 20 kg.
  • EMS, colete poştale şi pachete mici extracomunitare import (pentru care s-a asigurat serviciul de Comisionariat Vamal şi clientul solicită livrare la domiciliu/sediu). Timpii de livrare sunt definiţi în funcţie de trimitere, de la Z+2, la maxim Z+5. În acest interval nu este inclusă perioada necesară efectuării formalităţilor vamale.

Categorii: diverse
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Cosmin Mușat

Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.