Premieră mondială în România – primul MINI Cooper SE ce participă într-o cursă de viteză

/
/
13 oct.
/

Primul automobil complet electric din istoria mărcii MINI devine și primul astfel de model ce participă la o cursă de viteză la nivel mondial. Premiera este consemnată prin proiectul Vitesco Technologies MINI Electric Racing, ce a participat la ultima etapă din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă – Trofeul Opel Braşov, ce s-a desfășurat în weekendul 9-11 octombrie 2020.

Partenerii implicați în proiectul ce urmăreşte pregătirea unui automobil de curse pe baza noului MINI Cooper SE sunt:

  • Vitesco Technologies – companie de tehnologie, parte a Grupului Continental, care dezvoltă soluții de electrificare de 48 de volți, unități electrice și electronice de putere pentru vehicule hibride și full electrice. Vitesco tehnologies se ocupă de optimizarea trenului de rulare MINI Cooper SE pentru solicitările în regim de cursă;
  • Automobile Bavaria asigură asistenţa tehnică şi pregătirea modelului pentru competiţie;
  • Michelin dotează mașina cu pneurile necesare participării în diversele competiţii. Pentru etapa Campionatului de Viteză în Coastă de la Brașov, modelul MINI Cooper SE a fost ”încălțat” cu pneuri de stradă – Michelin Pilot Sport 4.

Modelul MINI Electric Racing nu a beneficiat de nici o modificare de natură dinamică, modificările legate de partea de siguranţă au inclus eliminarea scaunelor, banchetei, capitonajelor, dar şi instalarea unui rollcage performant, a scaunelor şi centurilor speciale pentru un automobil de curse, modificări absolut necesare pentru o participare într-o competiţie de viteză sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv. Modificările au dus la o reducere de masă de aproximativ 150 kg.

Am dorit în primă fază, la prima noastră participare, să avem o referinţă despre dinamica modelului de serie şi să înţelegem de unde vin principalele provocări pentru un proiect competitiv. Credem că putem aduce o îmbunătăţire de aproximativ 3-4 secunde pe km cu modificări în ceea ce priveşte suspensia, pneurile de competiţie şi managementul termic. MINI este un model agil, mult mai bine pregătit pentru circuitele şi traseele tehnice, nu cele de viteză, nu în ultimul rând şi pentru că modelul electric este limitat, cel puţin în primă fază, la 150 km/h. Vreau să mulţumesc pionierilor electrici din motorsportul românesc – Kaufland e-Rally Team cu pilotul Sorin Ghişoi, ei au fost una din inspiraţiile pentru proiectul nostru. Sperăm ca anul viitor să aliniem la start un model competitiv şi să oferim alături împreună un spectacol electric în campionat. În acelaşi timp experienţa noastră de pregătire MINI Cooper SE pentru competiţie sperăm să fie inspiraţie şi referinţe pentru viitoare echipe în campionat care pot concura cu acelaşi model„, a explicat Alexandru Şeremet, manager de comunicare BMW Group România.

MINI Cooper SE viteza in coasta

MINI Electric Racing s-a clasat în a doua jumătate a plutonului la finalul Trofeului Opel. Cel mai bun timp pentru urcarea de 5 km pe drumul de Poiană a fost 3:07.478, echivalentul unei viteze medii de 96 km/h, un rezultat excelent pentru un automobil electric de stradă. În regim de cursă, consumul mediu a atins 50 kWh/100 km pe urcare şi a ajuns la aproximativ 25-30 kWh/100 km, beneficiind de regenerarea pe coborâre, astfel încât maşina, cu bateriile de serie, a avut suficiente resurse pentru a acoperi ziua de concurs.

A fost pentru prima dată în istoria competiţiei când două echipaje electrice au terminat cursa, MINI Electric Racing fiind devansat de echipajul Kaufland e-Rally Team.

Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Am vizitat Centrul Tehnic Titu, cel mai mare centru de testare al Renault Group din afara Franței – detalii ce merită aflate

gAuto
/
/
7 iul.
După ce am avut ocazia de a vizita de două ori în ultimul timp Uzina Dacia Mioveni - am scris în iulie 2023 și mai recent, anul acesta, a venit rândul unui articol similar, de data aceasta de la Centru Tehnic Titu (CTT). Așa cum apare și în titlu, această locație reprezintă cel mai mare…

Rombat deţine singurul laborator de testare a bateriilor din România acreditat la standarde internaționale

gAuto
/
/
7 iul.
Rombat este liderul pieţei auto româneşti de baterii auto, compania cu o tradiţie de peste 40 de ani având un model de business integrat 100% în România.

Grupul auto Stellantis avertizează Uniunea Europeană: amenzile pregătite de voi ar putea duce la închiderea de fabrici!

gAuto
/
/
5 iul.
2025 se anunţa încă din primele zile un an extrem de provocator, asta deoarece de anul acesta restricţiile impuse de Uniunea Europeană la nivel de emisii sunt din cele mai dure: