România are la Făurei singurul centru de testare de mare viteză din ţară. Centrul de Testări Feroviare Făurei a fost construit în 1978 şi permite realizarea de teste cu viteze de peste 200 kilometri / oră. Centrul are o lungime de 13.7 kilometri, 6 podeţe, 4 treceri la nivel, două curbe cu raze de 1800 m şi o lungime a aliniamentelor de 1000 m, respectiv 950 m.
Aici a fost adus la sfârşit de 2023 primul tren electric nou cumpărat de România în ultimii zeci de ani (prin presă se spune că ar fi vorba de vreo 40 de ani). Bănuiesc că aţi văzut filmuleţe şi aţi citit articole despre acest “mare eveniment” la început de decembrie. În teorie această primă livrare face parte dintr-un lot de 37 de trenuri Alstom Coradia Stream fabricate în Polonia.
Ajuns în Centrul de Testări Feroviare Făurei, specialiştii români au pregătit trenul pentru primele teste dinamice. Din păcate la doar câteva momente de la conectarea la reţeaua electrică feroviară, un scurtcircuit a lovit instalaţia de alimentare a motorului şi astfel s-au finalizat testele. Din fericire trenul nu a luat foc, din păcate instalaţia de alimentare a motorului este stricată şi va trebui înlocuită cu una nouă din Polonia.
În prezent se investighează cazul şi putem doar să sperăm că acesta a fost un incident izolat şi că nu vorbim de o problemă generalizată.
Iată care sunt cele mai importante caracteristici tehnice ale trenului:
- Viteza: 160 km/oră;
- 6 vagoane;
- Lungime: 121.2 m;
- Alimentare: 25kV 50 Hz;
- 10 uși duble, pe fiecare parte a ramei;
- 351 locuri, clasa 1 și clasa a 2-a;
- 4 toalete (dintre care una pentru persoane cu mobilitate redusă);
- Zonă bar bistro care va fi echipată de operatori;
- Zonă pentru bagaje grele în fiecare vagon;
- Zonă pentru transportul bicicletelor.