LeEco (fostul LeTV) este unul dintre producătorii chinezi foarte activi în ultima perioadă, lansând numeroase device-uri la preţuri excelente. Aici nu mă refer doar la smartphone-uri deoarece LeEco a intrat şi pe piaţa televizoarelor, a maşinilor electrice, a bicicletelor inteligente sau a headseturilor VR.
Această expansiune a fost prea din scurt, au fost cheltuite bugete uriaşe (au achiziţionat producătorul de televizoare Vizio cu 2 miliarde de dolari, au cumpărat o fabrică de maşini electrice, au intrat pe piaţa americană etc.) şi pe lângă toate acestea au venit şi cu preţuri reduse, tocmai pentru a câştiga cotă de piaţă rapid.
Din păcate socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg, astfel că LeEco are mari probleme financiare, lucru recunoscut chiar de CEO-ul companiei Jia Yueting. Acesta a afirmat că strategia de a intra aproape simultan pe mai multe nişe nu a funcţionat prea bine, astfel că în acest moment sunt nevoiţi să adopte măsuri de reducere a cheltuielilor. Vor încetini expansiunea pe alte pieţe, vor ridica preţurile produselor, vor reduce cheltuielile inutile (probabil vor urma şi ceva concedieri), iar pentru a oferi propriul exemplu Jia Yueting a transmis că îşi va reduce salariul la 15 cenţi / lună.
În urma acestui anunţ, acţiunile LeEco au scăzut cu câteva puncte procentuale, la fel păţind şi Coolpad, companie unde LeEco este acţionar majoritar.