În vara anului trecut gigantul chinez ZTE intra oficial în România prin brandul secundar nubia.
În cele câteva luni de prezenţă pe piaţa din ţara noastră, ZTE s-a descurcat foarte bine, astfel că la zi are o cotă de piaţă de aproximativ 2%. Începutul sună bine, însă aşteptările sunt şi mai ambiţioase. Compania chineză intenţionează să îşi dubleze vânzările în următoarele 12 – 18 luni şi să ajungă la o cotă de piaţă de 4-5%.
Aceste obiective îndrăzneţe au fost confirmate pentru profit.ro de către Florin Vlad, Terminal Sales Director la ZTE Corporation: „Avem o țintă de creștere a vânzărilor de 100% în următoarele 12-18 luni, vrem să ajungem la dublarea vânzărilor în România. Acum avem undeva la 2% și vrem să ajungem la 4-5% în privința cotei de piață în următoarele 12-18 luni. Pas cu pas vrem să ne consolidăm poziția și să ajungem în Top 5.”
Pentru a reuşi această performanţă, ZTE nu doar că îşi va îmbogăţi oferta de smartphone-uri, ci va ajunge şi pe rafturile celor mai importanţi retaileri. Producătorul chinez se află deja în negocieri cu Altex şi Flanco, însă vor urma şi altele.
Nici operatorii telecom nu vor fi ignoraţi, mai ales că aceştia încă generează vânzări generoase.
Rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile, mă aştept ca ZTE să îşi diversifice rapid oferta de smartphone-uri, aceasta fiind încă destul de limitată.