Retelistica

Digi Communications, compania care se află în spatele RCS & RDS, a anunţat rezultatele financiare pentru cel de-al doilea trimestru din 2018. Aceasta a obţinut venituri totale de 475.8 milioane euro şi un profit înainte de impozitare de 26.4 milioane euro.

În România situaţia este una destul de optimistă, RCS & RDS obţinând în continuare rezultate pozitive:

  • serviciul de televiziune prin cablu a generat venituri de 93.7 milioane euro, în creştere cu 4% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Totuşi, ARPU (venitul mediu pe utilizator) a scăzut cu 1.9% la 5.1 euro;
  • serviciul de internet fix şi date a crescut cu 4.8%, ajungând la venituri totale de 89 milioane de euro. Ca număr de utilizatori avem un plus de 8.7% raportat la trimestrul al doilea din 2017, adică 2.237 milioane utilizatori;
  • serviciul de telecomunicaţii mobile a obţinut venituri de 88.1 milioane euro, adică un plus de 14.1% comparativ cu perioada aprilie – iunie 2017. Deşi financiar stau mai bine, RCS & RDS anunţă pentru prima oară după mult timp un minus în ceea ce priveşte numărul de abonaţi (-0.4%), adică 3.367 milioane abonaţi;
  • serviciul de telefonie fixă stă cel mai rău, acesta generând venituri de doar 11.1 milioane euro, adică un minus de 6.7% raportat la aceeaşi perioadă din 2017.

Dacă evoluţia serviciilor de televiziune, de internet fix şi telefonie fixă sunt apropiate de normal, cea a telecomunicaţiilor mobile ne arată că Digi Mobil a ajuns undeva la un punct de saturaţie. Atracţia preţului cel mai mic a trecut, iar acum utilizatorii aşteaptă şi o creştere a calităţii serviciilor oferite. Digi Mobil începe să piardă abonaţi din cauza vitezelor scăzute la internet 3G / 4G, cât şi din cauza acoperirii naţionale limitate.

Rămâne să vedem care va fi următoarea mişcare a RCS & RDS în acest segment de piaţă, mai ales că există voci care spun că noul sistem de rate nu a fost prea bine primit de români.

Sursa: profit.ro