OnePlus are un reprezentant local, OPPO și vivo și-ar fi angajat oameni în poziție cheie pe România. Grupul BBK pare pregătit să abordeze piața europeană.
Este un moment propice dacă ne uităm și la situația pentru moment a Huawei (flagship-urile Mate 30 și Mate 30 PRO nu se știe dacă și când vor fi anunțate pe bătrânul continent, nu se știe cum va reacționa piața la un smartphone fără serviciile Google Play preinstalate etc).
Samsung a ajuns pe la 60% în România prin august 2019, un procent record. Huawei se menține pentru moment pe la 20 – 22% (cel puțin acestea sunt datele aflate pe surse, până acum).
Arma OPPO într-o piață precum cea autohtonă ar putea fi Realme, divizia ce pune accent pe telefoane mobile cu raport preț / specificații de-a dreptul imbatabile. Așa au cucerit India, spre exemplu. Realme este răspunsul OPPO la Honor de la Huawei și Redmi de la Xiaomi.
Putem lua un exemplu, Realme 5 Pro prezentat în august 2019. Are un ecran IPS de 6.3 inch protejat cu Corning Gorilla Glass 3+, Android 9 Pie și upgrade programat spre Android 10, procesor Qualcomm Snapdragon 712 dezvoltat pe 10nm, 4 / 6 / 8 GB RAM, 64 / 128 GB spațiu de stocare și slot pentru cardurile microSD.
Camera principală are 4 senzori:
- 48 Megapixeli cu f/1.8;
- 8 Megapixeli cu f/2.2 de tip ultrawide;
- 2 Megapixeli cu f/2.4 de tip macro;
- 2 Megapixeli cu f/2.4 pentru adâncimea de câmp.
Înregistrează la 2160 cu 30 fps, la 1080p cu până la 120 fps, iar la 720p cu până la 960 fps.
Are Wi-Fi ac, bluetooth 5.0, jack de 3.5 mm, A-GPS, GLONASS, GALILEO și BDS, cititor de amprentă în partea spate. Bateria este de 4035 mAh cu încărcare la 20W.
Preț…, de la aprox. 180 euro.
Un astfel de smartphone în oferta operatorilor de telefonie mobilă ar devenit hit instant. Aș spune că și pe la 200 – 250 euro ar avea un cuvânt important de spus.
Cred că Oppo și vivo au puterea să dinamizeze piața de smartphone-uri autohtonă, în contextul în care au rămas doar 3 jucători cu adevărat importanți: Samsung – locul 1 de departe, Huawei – poziția a 2-a ca vânzări și Apple – cu 5% market share trece de 20% în ce privește valoarea produselor livrate local.