Diverse

Nu că vreau să generalizez, dar toţi retailerii offline şi online au practicat cel puţin o dată reduceri de preţ mincinoase. Aici mă refer la campanii gen Black Friday în care ni se promiteau reduceri incredibile de până la 90%, dar în foarte multe cazuri preţurile erau mai mari decât cele practicate în campanii promoţionale mai mici desfăşurate cu o săptămână înainte.

Acest lucru se practică deoarece comercianţii aplică aşa zisele reduceri la preţurile de intrare, preţurile de listare ale unor produse. Aceste preţuri nu sunt şi nu vor fi practicate aproape niciodată de producători deoarece sunt foarte ridicate, însă sunt folosite de retaileri ca bază de raportare atunci când acordă reduceri.

Exemplu: Un aspirator intră în stocul unui retailer la preţul de 999 lei. A doua zi acesta apare deja în ofertă la 799 lei cu reducere de 20%. La trei ani distanţă într-o campanie este vândut la 399 lei (reducere de 60%), iar la o săptămână distanţă este vândut la 499 lei (reducere 50%). Toate aceste “reduceri” deoarece discount-urile se raportează la preţul ridicat de listare.

Guvernul României vrea să elimine aceste campanii promoţionale mincinoase şi să ofere românilor informaţii exacte legate de preţurile practicate de comercianţi. Aceştia doresc să implementeze o serie de măsuri care să oblige retailerii să aplice reducerile la cel mai mic preţ practicat în ultimele 30 de zile sau 10 zile în cazul bunurilor perisabile.

Ce includ noile reguli pregătite de Guvern ?

  • Orice notificare de reducere a prețului va trebui să indice și prețul anterior aplicat de comerciant pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preț;
  • Prețul anterior va trebui să reprezinte cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț;
  • În cazul bunurilor susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid, prețul anterior va trebui să reprezinte cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 10 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț;
  • În cazul ȋn care produsul a fost prezent pe piață mai puțin de 30 de zile, prețul anterior trebuie să reprezinte cel mai mic preț practicat de comerciant de la data punerii produsului pe piață, înainte de data aplicării reducerii de preț;
  • Dacă reducerea de preț este majorată treptat în perioada ultimelor 30 de zile, prețul anterior este considerat prețul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preț. Nerespectarea noilor prevederi va constitui contravenţie şi va atrage amendă de la 4.000 lei la 40.000 lei.

De asemenea, amenda pentru nerespectarea celorlalte reglementări privind afișarea prețurilor va fi cuprinsă între 1.000 și 4.000 lei, față de 500 lei – 2.500 lei în prezent.

Noile regulie ar putea intra în vigoare din 28 noiembrie 2021, însă cu aplicabilitate efectivă abia din 28 mai 2022.

Sursa: profit.ro

Categorii: retail

Despre autor

Cosmin Mușat

Editor la Gadget.ro din anul 2012, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 7 Pro, Acer Aspire V3-571G și Nikon D3300.