Dacă în presă şi social media vedem o dispută permanentă între marii producători, în realitate aceştia au relaţii comerciale de lungă durată şi foarte importante din punct de vedere financiar.
De exemplu, cei mai mari 5 clienţi ai Samsung Electronics în 2019 au fost Apple, Best Buy, Deutsche Telekom, Huawei şi Verizon. Compania sud-coreeană vinde clienţilor săi tot ce poate: display-uri, memorii RAM, memorii flash, echipamente de reţea etc.
Relaţiile comerciale dintre Samsung şi Huawei s-au mai răcit totuşi în ultima perioadă, iar în actuala conjuctură economică există voci care susţin că în maxim 5 ani acestea vor dispărea complet. La baza acestui zvon stau drept dovadă două situaţii actuale majore:
- Statele Unite ale Americii pune presiune pe partenerii săi să limiteze relaţiile comerciale cu Huawei şi pe cât posibil să le elimine. Pentru Samsung companiile americane sunt mină de aur şi nu îşi va putea permite să renunţe la acestea, astfel că am putea asista la o răcire şi mai accelerată a colaborării dintre Samsung şi Huawei;
- din 2020 în China va intra în vigoare o nouă strategie de dezvoltare a guvernului chinez denumită “China Manufacturing 2025”. Prin această iniţiativă guvernul chinez doreşte ca în următorii 5 ani să susţină creşterea şi dezvoltarea industriilor locale şi să scadă dependenţa acestora de componente importate din alte ţări. China vrea astfel să ajungă să fie capabilă să producă echipamente electronice şi nu numai aproape în exclusivitate prin furnizori locali. Această decizie va obliga Huawei să utilizeze într-un procent foarte ridicat doar componente Made in China.
Observaţi că relaţiile comerciale Samsung – Huawei ale viitorului sunt puse în pericol, însă chiar şi aşa niciuna dintre companii nu îşi face mari probleme. Dacă Huawei este susţinută de guvernul chinez şi are parteneriate peste tot în lume unde nu există presiuni, Samsung este cel mai bun prieten al americanilor, deci are piaţă suficientă de desfacere.
Se pare că războiul comercial dintre Statele Unite ale Americii şi China a trecut într-o nouă etapă, aceea în care fiecare îşi atrage de partea sa parteneri. Se creează astfel două tabere majore, fiecare cu plusurile şi minusurile sale.