Renault Austral gAuto

După ce am sintetizat toate informațiile prezentate de Renault înainte de lansarea oficială, care a avut loc azi, să vedem ce ne așteaptă de la noul SUV de segment C, cel ce are sarcina de asigura succensul mărcii franceze într-una dintre cele mai disputate categorii de automobile din piață.

Pe partea de design, Renault Austral apelează la noile principii de design ale brandului – sensual tech. Renault ne prezintă exteriorul ca o silueta curbată ce se potrivește elegant cu liniile geometrice puternice și detaliile structurale.

Pentru interior, se vorbește despre cockpit-ul high-tech, ce este construit în jurul ecranului OpenR. Acesta combină afișajul instrumentarului de bord de 12.3 inch cu ecranul multimedia vertical de 12 inch. Noul Head Up Display de 9.3 inch, proiectat pe parbriz, se adaugă la numărul total de ecrane disponibile la bord.

Ca materiale, în funcție de versiunea și opțiunile alese, interiorul noului Renault Austral poate aduce lemn veritabil, piele, Alcantara, material textil spumat, materiale tapițate plăcute la atingere și decorațiuni lăcuite în Black Grand Brillant și Satin Chrome.

Pentru prima dată pe un vehicul Renault, poți alege Austral și într-o nouă echipare exclusivă – Esprit Alpine, ce propune  un aspect mai sportiv, cu elemente dinamice. Designul acestei versiuni își extrage stilul din ADN-ul sportiv al mărcii Alpine, nava amiral a Renault Group.

Renault Asutral este primul model al mărcii care este fabricat pe noua platformă CMF-CD a Alianței. Noua platformă anunță o revizuire completă a liniilor caracteristice segmentului compact și high-end pentru mărcile internaționale ale Alianței.

Noul șasiu Renault Austral vine în două versiuni: fascicul de torsiune flexibil pentru modelele cu două roți directoare și o axă spate cu multibraț cu 4CONTROL Advanced, pentru patru roți directoare. Este vorba de a treia generație a acestui sistem 4CONTROL, creat în urmă cu 15 ani.

Caroseria noului Austral se pare că este mai rigidă, cu un sistem anti-ruliu îmbunătățit, în timp ce șasiul este mai ușor, dar și mai robust, pentru ceea ce Renault anuță drept cel mai bun raport confort/eficiență/reactivitate de pe piață.

Gama de motorizări este deschisă de o nouă generație a sistemului E-TECH Hybrid pe o rețea de 400 V, care dezvoltă 160 sau 200 CP. Totodată, vor fi disponibile alte două motoare pe benzină: un Mild Hybrid Advanced 48V cu 130 CP și un Mild Hybrid 12V de 140 și 160 CP.

Pe partea de asistență și siguranță proactivă, Renault Austral anunță până la 32 de sisteme, împărțite în trei categorii: Conducere, Parcare și Siguranță. Dintre toate, amintim: Active Driver Assist, autonomie de nivelul 2 care combină Adaptive Cruise Control cu „Stop & Go”, Lane Centering, date GPS și cartografiere astfel încât mașina să se poată adapta traseului după cum este necesar; cameră 3D de vizualizare la 360°; asistență automată la parcare; avertizare pentru punctul mort și prevenirea părăsirii benzii la depășire; frânare automată de urgență din spate; alertă de trafic transversal din spate; iluminare inteligentă Matrix LED Vision.

În ceea ce privește sistemele multimedia, OpenR este piesa centrală a cabinei noului Renault Austral. Sistemul este suficient de performant spre a putea face față noilor funcții ce pot veni prin viitoarele actualizări OpenR Link, prin Firmware Over-The-Air (FOTA).

Sistemul multimedia OpenR Link integrează unele dintre cele mai utilizate servicii și aplicații Google: Google Maps pentru navigare, Google Assistant pentru ajutor hands-free și Google Play pentru aplicații.

 

Categorii: gauto
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.