Opinie

În ultima perioadă am observat că din ce în ce mai multe site-uri nişate, inclusiv unele din categoria noastră de interes, folosesc titluri încărcate cu expresii “cancaniste” menite să atragă trafic, chiar dacă valoarea informaţiei oferită nu este pe măsura aşteptărilor.

Personal cred că această practică este una înşelătoare şi evit să intru pe astfel de articole capcană, însă la modul general creierul uman este foarte uşor atras de informaţii ieşite din tipar, din cotidian, astfel că titluri de genul nu vor dispărea niciodată.

Am încercat să fac un scurt experiment pe gadget.ro pentru a vedea cât de mult influenţează numărul de vizualizări un titlu şocant vs un titlu normal, iar rezultatul obţinut în doar 24 de ore este cu adevărat grăitor.

Cu menţiunea că nu vom deveni niciodată un site cancanist şi că în continuare vom folosi titluri corecte, cu informaţii relevante, iată cât de mari sunt diferenţele între două articole identice ca şi conţinut, dar cu titluri radical schimbate:

Articolul clasic “Vivo V25e – detalii oficiale pentru un nou smartphone ce îşi schimbă culoarea când este expus la lumină UV– 679 vizulizări;

Articolul cancanist “Incredibil, dar adevărat ! Vivo lansează un smartphone revoluţionar, unul care şochează industria” – 6147 vizualizări.

Articolul clasic “Vivo V25e – detalii oficiale pentru un nou smartphone ce îşi schimbă culoarea când este expus la lumină UV” pe Facebook – 1341 trafic organic, 10 click-uri pe link articol şi 5 aprecieri.

Articolul cancanist “Incredibil, dar adevărat ! Vivo lansează un smartphone revoluţionar, unul care şochează industria” pe Facebook – 3900 trafic organic, 453 click-uri pe link articol şi 18 aprecieri.

Categorii: opinie

Despre autor

Cosmin Mușat

Editor la Gadget.ro din anul 2012, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.