Huawei Consumer Business Group este divizia ce ocupă de telefoane mobile & alte gadgets, iar la început de 2017 au venit cu informații legate de performanțele înregistrate în 2016. Huawei a ajuns a avea una dintre pozițiile fruntașe în ce privește comercializarea de telefoane inteligente.
Date extrase din comunicatul de presă:
- 139 milioane unități livrate în 2016, creștere de 29% față de 2015 și asta în contextul în care piața de smartphone-uri a cunoscut o creștere de 0.6% în 2016 față de 2015;
- venituri de 178 miliarde RMB – cu 42% în plus față de 2015 (cei 178 miliarde RMB se transformă în aprox. 20.2 miliarde dolari sau 19.09 miliarde euro);
- cinci centre globale de service ce acoperă 105 țări prin servicii de tip TelVerde, 460 de magazine de tip service ce acoperă 45 de țări;
- Huawei și-a comercializat din ce în ce mai mult smartphone-urile prin rețeaua open market – 71% din totalul vânzărilor față de 58% în 2015 (creștere de 15% a vânzărilor directe, din ce în ce mai puțin mizează pe operatorii telecom);
- GfK afirmă că Huawei are o cotă de piață de peste 15% în 33 de țări și peste 20% în 18 țări, cota globală a ajuns la 11.3%, în China a urcat la 20.2% în noiembrie 2016;
- livrările smartphone-urilor Huawei P9 și Huawei P9 Plus au depășit 10 milioane unități.
Declarație oficială:
“În ciuda condițiilor dure din piață, Huawei CBG crește cu cea mai mare viteză din industrie. Această creștere se datorează abordării noastre orientate spre consumatori, de a crea inovații utile, precum și a angajamentului nostru continuu de a construi un brand premium. În 2017, vom întări capabilitățile noastre de logistică, canalele de distribuție, centrele R&D, serviciile și oricare alte zone de care e nevoie pentru a ne accelera operațiunile, pentru a ne îmbunătăți eficiența în luarea deciziilor și implementarea acestora, dar și pentru a dezvolta proactiv capacități viitoare de producție.” a declarat Richard Yu, CEO-ul Huawei CBG.
Huawei a crescut spectaculos în perioada 2015 – 2016, dar piața de telefoane mobile aș spune că este una dintre cele mai concurențiale segmente în acest moment. Evoluția pozitivă trebuie menținută printr-o strategie adecvată.