Vodafone România a trimis comunicatul legat de rezultatele financiare înregistrate de companie în perioada 1 aprilie – 30 iunie 2020. Este un trimestru aflat sub efectele pandemiei generate de Covid-19.
Trebuie precizat că veniturile Vodafone includ și datele înregistrate de UPC Romania. Știți că de o bună perioadă, UPC s-a contopit în structura Vodafone și cifrele sunt prezentate la pachet.
Am preluat câteva date:
- venituri din servicii în valoare de 189.7 milioane euro (scădere de 1.2% față de aceeași perioadă din 2019);
- baza de clienți – 10.8 milioane la 30 iunie;
- valoarea ARPU = 5 euro.
Putem trage câteva concluzii. ARPU este în scădere de la 5.1 euro la 5 euro, trendul descendent de păstrează de o bună perioadă de timp. În 2019 pe T1 aveau 158.6 milioane euro și 9.8 milioane clienți – fără datele UPC. Observați că UPC le-a adus 1 milion de clienți în plus și în jur de 30 milioane euro la venituri.
Declarație oficială (una dintre cele mai mari declarații oficiale preluate vreodată, trei sferturi din comunicat = declarația CEO-ului Vodafone România):
„Ultimele luni au venit cu provocări mari și numeroase pentru oameni, companii și pentru alți actori sociali și economici din cadrul societății noastre digitale. La Vodafone, am luat măsuri rapide pentru a ne asigura că propria afacere continuă să funcţioneze la capacitate maximă în aceste condiţii noi și excepţionale pentru a putea fi în măsură să sprijinim societatea, deoarece serviciile de comunicație fixă și mobilă s-au dovedit, încă o dată, că sunt infrastructuri vitale. Obiectivul nostru principal a fost să ne protejăm angajații și să dezvoltăm soluții fiabile de comunicare pentru toți clienții noștri ca aceștia să-și poată continua viețile personale și profesionale. Ne-am angajat să ne păstrăm principalele obiective pentru a putea continua să menținem toți clienții conectați și să le asigurăm toate serviciile de comunicare de care aveau nevoie pentru a lucra, pentru a studia, pentru a rămâne conectați cu familia și prietenii și pentru a avea acces la servicii medicale și de urgență. De asemenea, ne-am concentrat asupra educației și am oferit resurse valoroase elevilor, dar și divertisment disponibil în cadrul platformei noastre digitale Împreună mai puternici, unde toată lumea a avut oportunitatea de a descoperi spectacole de muzică, piese de teatru, clase de sport și cursuri pentru dezvoltare personală și profesională. Mai mult, împreună cu Fundația Vodafone România am lansat aplicația digitală BrightSky menită să ajute și să ofere sprijin victimelor violenței domestice.
Pe lângă toate acestea, dincolo de serviciile oferite, sunt foarte mândră de echipa noastră, deoarece ne-am direcționat toate eforturile pentru a fi direct implicați în lupta împotriva Covid-19, inclusiv prin oferirea de donații pentru a susține lupta la nivel național.
În opinia mea, situația actuală este o oportunitate pentru toată lumea, de la companii, la autorități și alți actori socio-economici, de a îmbunătăți infrastructura digitală a țării, de a reduce decalajele dintre diferite sectoare și zone ale României și de a accelera digitalizarea în beneficiul societății și pentru un viitor mai rezistent și mai durabil. Cu toții trăim în acest nou context de piață și trebuie să acționăm împreună cu determinare pentru a stabili o agendă digitală mai cuprinzătoare și mai ambițioasă pentru România.”