T3 2015 cuprinde perioada iulie – august- septembrie 2015, iar Telekom a furnizat informații legate de performanțele sale.
Telekom are 2 entități în țara noastră:
A. Telekom România Communications / urmașul Romtelecom;
- venituri de 143.5 milioane euro în T3 2015 – scădere de 5.2% față de T3 2014;
- pe primele 9 luni din 2015 au înregistrat venituri de 442.7 milioane euro, scădere de 3.3% față de aceeași perioadă din 2014;
- profit de 23.9 milioane euro, cu 31.7% mai mic față de T3 2014;
- 1.43 milioane clienți pentru serviciile de televiziune, plus de 2.5%;
- 1.2 milioane clienți pentru internetul fix, scădere de 2.9%.
B. Telekom România Mobile Communications / fostul Cosmote;
- 109.2 milioane euro, creștere de 2.1% față de T3 2014;
- 5.7 milioane clienți cu 2.9% mai puțin față de T3 2014;
- profit de 24.4 milioane euro;
- oferă acoperire 4G pentru 57% din populația urbană, 32.4% din totalul populației.
Telekom pierde clienți pe telefonie mobilă și internet fix, iar o astfel de mișcare nu are cum să prindă bine pe termen lung. În comunicat se specifică faptul că pierderea clienților se datorează lipsei infrastructurii de fibră optică.
Citez:
„Numărul de abonați la serviciile de broadband a ajuns la 1,2 milioane, în scădere cu 2,9% comparativ cu T3 2014, din cauza zonelor în care infrastructura optică nu este disponibilă. Pentru a compensa acest aspect, extinderea rețelei FTTH, care oferă viteză de Internet de până la 1 Gbps, va continua și în perioada următoare. Pe termen mediu și lung, este de așteptat să genereze rezultate pozitive în ceea ce privește veniturile și abonații.„
Pe de altă parte, Telekom are o creștere pe partea de servicii TV. Faptul că au adus tot felul de competiții sportive și s-au deschis cu Telekom TV spre online și mediul mobile a contribuit la o creștere în acest segment.
Puncteză bine și în mediul business: veniturile din servicii B2B au crescut cu 18.3% în T3 2015 vs T3 2014. Profitul combinat se apropie de pragul a 50 milioane euro. Dacă Telekom extinde acoperirea 4G, dar și fibra optică la nivel național + ajustare a ofertelor s-ar putea să redevină un jucător cu plus pe toate segmentele.
Aici găsiți detalii legate de performanțele Orange în aceeași perioadă din 2015.