Telekom a oferit rezultatele financiare înregistrate în primul trimestru din 2017 – de la 1 ianuarie la 31 martie. Aici găsiți detalii aduse de către Orange, tot pentru primele trei luni din anul curent.
Am extras câteva date interesante din comunicat:
- Telekom Romania Communications ( fostul Romtelecom) a strâns venituri de 143.4 milioane euro, 4.6% în plus față de T1 2016;
- 1.46 milioane clienți pe serviciile de televiziune, creștere de 0.6%;
- 398.242 clienți pe serviciile integrate de tip fix-mobil, creștere de 47.4% față de T1 2016;
- 1.18 milioane clienți pe serviciile broadband ( internet fix și mobil);â
- 2.13 milioane clienți pe voce fixă și mobilă, scădere de la 2.15 milioane clienți la sfârșitul lui 2016;
- Telekom Romania Mobile Communications ( fostul Cosmote) a realizat venituri de 107.8 milooane euro pe primul trimestru din 2017, scădere de 4.6% față de T1 2016;
- 5 milioane clienți pe telefonia mobilă, din care 32.3% pe abonament. Avem o scădere de 11.2% față de aceeași perioadă din 2016;
- ARPU de 4.7 euro, scădere de 0.3% față de T1 2016.
Declarația oficială:
“Tendinţa de stabilizare a business-ului a continuat şi în primul trimestru din 2017. Unele dintre principalele segmente de business au înregistrat creşteri fără precedent. De exemplu, din perspectiva volumelor de vânzări de SIM-uri post-paid pe segmentul rezidenţial, primul trimestru al acestui an a fost printre cele mai de succes din istoria grupului de companii Telekom Romania.
În plus, pe lângă creșterea previzibilă pentru serviciile convergente, TV şi wholesale, implementarea proiectelor complexe de IT&C, precum și veniturile din arii colaterale business-ului principal, cum ar fi zona imobiliară, au contribuit la rezultatele pozitive din acest trimestru.
Suntem încrezători că repoziționarea comercială de la jumătatea lunii aprilie, cu oferte bazate pe internet, va genera, de asemenea, rezultate relevante în perioada următoare”, a afirmat Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar al operațiunilor Telekom Romania.
Marea problemă a Telekom este dată în continuarea de telefonia mobilă, aici sunt rezultate din ce în ce mai slabe de la trimestru la trimestru. Au pierdut 300.000 de clienți în doar trei luni, de la 5.3 milioane în T4 2016 la 5 milioane, iar pe la mijlocul anului s-ar putea să coboare și mai puternic.