Rezultatele Vodafone în anul financiar 2019 – 2020

/
/
13 mai 20
/

Vodafone și-a publicat rezultatele financiare pe anul financiar desfășurat între 1 aprilie 2019 și 31 martie 2020. Au încorporat și cifrele înregistrate de UPC România.

Achiziția UPC a primit toate acordurile necesare și a intrat în vigoare din august 2019, Vodafone este capabil să livreze servicii de telefonie mobilă și fixă, internet mobil și fix, cablu TV.

Valoare ARPU a fost de 5.1 euro, scădere de 0.2% față de aceeași perioadă desfășurată în 2018 / 2019. Veniturile totale sunt de 905 milioane euro, baza de clienți pe servicii de tip broadband a ajuns la 702.000 clienți (creștere de 18.000 de la achiziția UPC).

Sunt puține informații, nu am găsit informații legate de numărul total de clienți, nicio informație legată de rezultatele financiare realizate în trimestrul 4 (1 ianuarie – 31 martie).

M-am uitat puțin prin comunicatele Vodafone:

T1 (1 aprilie – 30 iunie 2019) – venituri de 158.6 milioane euro, bază totală de clienți –  9.8 milioane, ARPU de 5.1 euro;

T2 (1 iulie – 30 septembrie) – venituri de 232 milioane euro, baza totală de clienți – 11 milioane, ARPU de 5.3 euro;

T3 (1 octombrie – 31 decembrie) – venituri în creștere cu 2% față de T3 2018 (teoretic, de la 180 s-a ajuns la 183.6 milioane euro), baza totală de clienți – 11 milioane (creștere legată de integrarea UPC – 11 – 9.8 = 1.2 milioane clienți a adus UPC la zestrea Vodafone).

905 – 158.6 – 232 – 183.6 = 330.8 milioane euro…

Este clar că-mi scapă ceva, pe undeva. Valoarea este cu mult mai mare față de celelalte trimestre și se suprapune peste o perioadă grea, începutul pandemiei ce a lovit și România din plin. Plus că este ciudată și ilogică scăderea majoră de la 232 milioane euro la 183 milioane euro între T2 și T3 (în contextul în care T3 se suprapune cu Black Friday, sărbătorile de iarnă etc).

Declarație oficială realizată de Murielle Lorilloux, CEO al Vodafone Romania, una destul de lungă și cu multe direcții pe care și-au dorit să le puncteze / reliefeze:

Anul financiar trecut a fost foarte dinamic pentru noi și am avut numeroase realizări importante care includ, printre altele, lansarea primei rețele 5G din țară și extinderea pe piața IoT pentru a permite clienților noștri business să devină și mai performanți pe o piață competitivă. Am continuat cu o altă realizare semnificativă, nu numai pentru noi, ci și pentru întreaga societate digitală din România – achiziția UPC. Am lansat prima ofertă comercială convergentă la începutul lunii septembrie 2019 și am finalizat extrem de rapid procesul de fuziune în doar câteva luni. La sfârșitul acestui an financiar, ne-am adaptat strategia și modul de lucru pentru a face față acestei crize sanitare și sociale fără precedent. Am continuat să investim și să creștem capacitățile rețelelor noastre pentru a menține România conectată și eforturile noastre au fost răsplătite cu certificarea „Best in Test” primită din partea auditorului independent umlaut AG (fostul P3 communications). De la începutul pandemiei, am investit toate eforturile pentru a ne proteja angajații, pentru a dezvolta soluții fiabile de comunicații pentru toți clienții noștri astfel încât aceștia să-și poată desfășura în continuare viața personală și profesională fără probleme. Inițiativele noastre s-au concentrat pe sprijinirea întregii societăți românești, de la furnizarea accesului la educație online, până la donații semnificative și sprijin pentru instituțiile medicale și autoritățile statului. Toate acestea nu ar fi fost posibile fără resursa noastră principală: cei mai buni profesioniști în telecomunicații de pe piață, cu aptitudini de top și determinați să depășească situația actuală. Vom continua să ne intensificăm eforturile în sprijinul societății digitale românești, fie că este vorba de companii, autorități și instituții medicale, precum și clienți rezidențiali, prin asigurarea serviciilor de comunicații capabile să-i ajute pe toți să depășească mai bine situația generată de acest nou context. Acum, mai mult ca oricând, ne reafirmăm angajamentul și abilitatea de a oferi servicii mobile, fixe și TV fiabile și de înaltă calitate pentru România”.

Categorii: Retelistica
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

Orange a testat în premieră în România tehnologia 5G mmWave (au fost obţinute viteze în download de până la 10 Gbps)

Orange ne informează că a reuşit să testeze în premieră în România tehnologia 5G mmWave, una care funcţionează în banda de frecvenţe de 26 GHz.

Orange anunţă că începând cu 17 decembrie 2025, Republica Moldova şi Ucraina vor intra în rândul ţărilor Roam like at Home (resurse mai multe, fără costuri suplimentare)

Uniunea Europeană a decis în vara acestui an că este timpul ca sistemul de tarifare european Rome like at Home să primească în rândul său două noi ţări europene începând cu data de 1 ianuarie 2026: Republica Moldova şi Ucraina.

NAS Synology DiskStation DS225+ – prezentare

A trecut ceva timp de când nu am mai luat contact cu un NAS de la Synology, dar iată că acum vă pot prezenta pe scurt unul dintre cele mai recente modele ale companiei taiwaneze. Este vorba despre un NAS din zona consumer, dar care ar putea face față și nevoilor unei afaceri mici și…