Este cazul să închidem ciclul rezultatelor financiare înregistrate de către companiile ce activează pe piața de telecomunicații, iar cele mai importante date de la Vodafone le găsiți în articolul de față.
Avem articole similare pentru Orange, Telekom și UPC.
Anul fiscal 2016 – 2017 al Vodafone s-a desfășurat între 1 aprilie – 31 martie. Am extras câteva date din comunicat:
- 9.441.063 clienți ( servicii mobile, servicii de voce și Internet of Things), creștere de 320.918 clienți față de anul anterior;
- 8.744.061 sunt clienți pe serviciile mobile;
- ARPU de 6.1 euro pe anul fiscal ce s-a încheiat;
- veniturile din servicii – 707.2 milioane euro, creștere de 2.7% față de anul fiscal anterior;
- 41% din baza de clienți pe abonamente, iar 59% pe cartele preplătite;
Declarație oficială:
Ravinder Takkar, Președinte și CEO, Vodafone România, a declarat: „Preocuparea noastră pentru a oferi cea mai bună experiență utilizatorilor noștri și servicii inovatoare a dus la creșterea semnificativă a bazei de clienți și a veniturilor din servicii. Anul trecut am lansat Supernet 4G+, desemnată Cea mai rapidă rețea mobilă din România, conform aplicației Speedtest furnizate de Ookla, și Cea mai performantă rețea mobilă, conform P3 communications, lansare care a atras pe parcursul anului un consum tot mai mare de date pe smartphone. În 2017 aniversăm 20 de ani de când am lansat prima rețea mobilă digitală din țară, ocazie cu care le-am pregătit clienților noștri oferte speciale și bonusuri”.
Nu am găsit date concrete pentru ultimul trimestru din anul fiscal amintit, pe segmentul ianuarie – martie 2017. Au venit cu date pe întregul an și nu strict pe un trimestru fiscal.
M-am uitate pe informațiile oferite pe ultimul trimestru din 2016 – octombrie – decembrie și am compilat în tabel.
Putem spune că Vodafone își menține baza de clienți, cu o scădere infimă. De notat că avem un trend descrescător.