România are cele mai periculoase şosele din Uniunea Europeană

/
/
23 aug. 20
/

Bănuiesc că nu este o surpriză pentru nimeni să afle că România are cele mai periculoase şosele din Uniunea Europeană. Le vedem zi de zi, circulăm pe ele zi de zi şi parcă nu se schimbă nimic de la zi la zi.

Conform Asociaţiei Constructorilor de Automobile din Europa şi a statisticilor Uniunii Europene, în România mor anual pe şosele 95 de persoane la 1 milion de locuitori. Este cea mai mare rată a mortalităţii din Uniunea Europeană. Pe locul doi la mare distanţă se află Bulgaria cu 85 de decese la 1 milion de locuitori, iar locul trei este ocupat de Polonia cu 75 de decese la 1 milion de locuitori.

Media Uniunii Europene este de 48 de decese la 1 milion de locuitori, iar cele mai sigure ţări din acest punct de vedere sunt Suedia cu 22 de victime la 1 milion de locuitori şi Marea Britanie cu 28 de victime la 1 milion de locuitori.

De ce stăm atât de rău ?

  • lipsa autostrăzilor;
  • şosele aflate într-o stare sub limita decenţei;
  • nerespectarea regulilor de circulaţie de către şoferi (cele mai dese sunt cele legate de viteză şi prioritate).

Eu aş adăuga şi parcul auto vechi. Vezi pe stradă nişte “cazane” de te întrebi cum au luat acestea RAR-ul şi cum le lasă poliţia să circule în aşa hal.

Sursa: profit.ro
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

În viitorul standard de poluare Euro 7, maşinile electrice NU vor mai fi încadrate ca vehicule cu emisii zero (nepoluante)

Pe 12 aprilie 2024 a fost adoptat la nivelul Consiliului Uniunii Europene noul regulament pentru standardul de poluare Euro 7, acesta urmând să fie aplicat în etape, începând cu octombrie 2026.

Producătorul auto chinez Chery a vrut să refacă o reclamă celebră Range Rover şi a distrus o mică porţiune din Scara către Rai (atracţie principală pe Muntele Tianmen)

Mai ţineţi minte testele ciudate pe care le practicau chinezii pentru smartphone-uri în urmă cu ceva ani (băteau nuci pe ele, le găureau cu bormaşina etc.)? Ei bine, acestea s-au întors de ceva timp sub o altă formă: la maşinile electrice / hibride.

Este oficial, majoritatea trotinetelor şi bicicletor electrice vor avea nevoie în România de poliţă de asigurare RCA

Dacă deţineţi o trotinetă sau o bicicletă electrică, aflaţi că va trebui (cel mai probabil) să îi faceţi o poliţă RCA. Nu este o glumă, nu este o posibilitate, este o realitate.