România merge din rău în mai rău când vine vorba de înmatriculări de maşini noi (în luna mai am avut cea mai mare scădere la nivelul Uniunii Europene)

gAuto
/
/
25 iun.
/

Sincer să vă spun nu vreau să fiu în pielea unui dealer auto din România în această perioadă, 2025 prezentându-se până acum ca o furtună „perfectă” pentru aceştia.

Piaţa auto de maşini noi din ţara noastră arată rău tare:

  • 10.521 maşini înmatriculate în luna mai (-32.7% an pe an, cea mai mare scădere la nivelul Uniunii Europene);
  • 432 maşini electrice înmatriculate în luna mai (-42.7% an pe an, a treia cea mai mare scădere la nivelul Uniunii Europene);
  • 54.209 maşini înmatriculate în perioada ianuarie – mai (-12.8% an pe an, a treia cea mai mare scădere la nivelul Uniunii Europene);
  • 2.811 maşini electrice înmatriculate în perioada ianuarie – mai (-42.4% an pe an, cea mai mare scădere la nivelul Uniunii Europene).

Nu mai zic de minusurile uriaşe pe diesel (-43.3% an pe an în perioada ianuarie – mai) şi benzină (-34.2% an pe an în perioada ianuarie – mai). Găsiţi toate aceste date şi multe altele în cel mai recent raport ACEA.

Iar după toate aceste cifre dezastruoase din primele cinci luni ale anului, AFM a mai anulat luna aceasta şi programul Rabla 2025. Cunoaşteţi deja subiectul, l-am detaliat aici şi aici.

Este furtuna „perfectă” sau nu pentru dealeri?

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Grupul Toyota a înregistrat vânzări record în Europa în prima jumătate a anului 2025

Grupul Toyota continuă să impresioneze la capitolul vânzări, chiar dacă gigantul japonez nu este un nume care să pună foarte mare accent pe segmentul maşinilor electrice.

Programul Rabla 2025 pentru persoane fizice este „back to business”, însă bugetul alocat scade considerabil

Programul Rabla 2025 pentru persoane fizice nu dispare, doar se transformă, asta am aflat în ultimele ore, industria auto de maşini noi din ţara noastră primind astfel un mic moment de respiro după săptămâni grele şi tensionate.

După micul dezastru de la Dacia Spring, nici Dacia Bigster nu s-a descurcat deloc bine în faimosul test al elanului

Publicaţia spaniolă KM77 a postat în urmă cu doar câteva ore clipul video cu testul elanului pentru Dacia Bigster, cea mai mare şi mai scumpă Dacia fabricată vreodată.