BMW X2 gAuto

Chiar dacă la prima vedere ați putea crede că titlul articolului are specificul unui clickbait, vă anunț că nu este deloc vorba despre așa ceva. Pur și simplu, România este singura țară din regiune în care cei interesați de noul BMW X2 îl pot descoperi într-o modalitate cu adevărat inovatoare – realitate augmentată prin intermediul ochelarilor Microsoft HoloLens și a aplicației dedicate.

BMW X2 Holo Experience se va desfășura între 20 ianuarie și 4 februarie la mai mulți dealeri BMW selectați, din toată țara. Astfel, România se alătură unei liste exclusiviste, după ce astfel de evenimente au mai fost organizate doar în anumite locații din Elveția, Germania, Italia și Olanda. Cei interesați să descopere BMW X2 prin realitatea augmentată pot contacta în următoarele zile cel mai apropiat dealer BMW pentru a se înscrie, acolo unde va fi disponibil.

Microsoft HoloLens

Am participat deja la o astfel de prezentare la sediul BMW România. De reținut este faptul că realitatea augmentată (AR) este foarte diferită de ceea ce experimentezi prin intermediul realității virtuale (VR). Ochelarii Microsoft HoloLens nu te izolează față de mediul înconjurător, ci proiectează imagini virtuale, holograme, în spațiul real. Sistemul își aduce aminte de un Head-Up Display, desigur la un cu totul alt nivel. De fapt, sistemul HUD disponibil pe noul BMW X2 folosește o tehnologie similară cu cea a ochelarilor Microsoft HoloLens.

Niciun text, imagine ori clip video nu poate descrie suficient de exact BMW X2 Holo Experience. O să încerc totuși să mă fac înțeles. Ochelarii Microsoft HoloLens proiectează o ”machetă” de BMW X2 acolo unde utilizatorul alege: poate fi pe podea, pe o masă sau oriunde în încăpere. Poți privi mașina din orice unghi, te poți roti în jurul ei și poți trage cu ochiul și în interior. Apoi, prin intermediul gesturilor sau folosind un controller, ai posibilitatea de a schimba culoarea caroseriei sau de a alege alt tip de jante.

Totul se întâmplă într-un mod cât de poate de exact, acesta fiind și unul dintre marile avantaje ale acestui mod de vizualizare. Mașina nu se mișcă nici măcar jumătate de milimetru din locul unde a fost poziționată virtual, oricum și oriunde te-ai deplasa prin cameră cu ochelarii la ochi ea rămâne fix în același loc. Nu există întreruperi, iar comenzile sunt executate prompt.

Recomand oricărui pasionat de tehnologie să încerce o astfel de experiență, atunci când va avea ocazia. BMW a reușit să le ofere românilor această șansă între 20 ianuarie și 4 februarie, la anumiți dealeri din toată țara.

Tot la dealerii BMW din România este de acum disponibilă și o nouă platformă de configurare a mașinii – Virtual Product Presentation. Oricare dintre modelele BMW poate fi configurat până în cele mai mici detalii, clientul având posibilitatea de a vedea în timp real orice modificare adusă mașinii. Aceasta poate fi analizată din orice perspectivă, poate deschide ușile, haionul ori trapa. Ba chiar se poate alege și un mod nocturn de vizualizare, clientul având șansa de a vedea mașina configurată și pe timpul nopții. În interior poate alege să rabateze bancheta, să deschidă torpedoul ori să ridice cotiera.

BMW a mers chiar mai departe în promovarea celui mai nou SUV din gamă. Utilizatorii Snapchat au posibilitatea de a plasa BMW X2 în fotografiile sau filmele realizate cu ajutorul Snapchat printr-un filtru special – Snapchat Lens. Acesta poate fi activat prin scanarea QR codului dedicat:

Snapcode BMW X2 Augmented Trial Lens

Iată cum BMW X2 a putut ajunge încă de acum în garajul BMW România, totul fiind realizat virtual prin intermediul Snapchat și al filtrului special:

Categorii: gautomicrosoft
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 2 Pro, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM.