Samsung a fost lider pe piața de telefoane mobile din China în perioada 2011 – 2013, iar acum a ajuns conform unui studiu Strategy Analytics abia pe poziția a 12-a (trimestrul al 4-lea din 2017).
Vorbim despre cea mai mare piață de telefoane mobile ca volum din lume, vă dați seama că gigantului sud-coreean nu-i convine situația în care a ajuns.
Companiile locale au reușit să crească puternic, iar în top 10 doar o singură companie nu-și are rădăcinile în China – Apple (asta dacă nu punem la socoteală că iPhone-urile sunt produse în China etc).
Pe primele 5 poziții se află Huawei, OPPO, Vivo și Xiaomi. Samsung are o cotă de piață de 0.8% pe Q4 2017. La început de martie, S9 și S9 Plus au debutat pe piața chineză.
De ce Samsung nu reușește să se impună în China?
Prețurile, asta dacă facem comparație cu cele mai vândute terminale de la Huawei etc (produse cu preț până în 3 – 4 – 500 dolari).
Spre exemplu, haideți să vedem cât costă S9 și S9 Plus în China:
Samsung GALAXY S9 cu 64 GB stocare – 922 dolari;
Samsung GALAXY S9 cu 128 GB stocare – 970 dolari;
Samsung GALAXY S9 Plus cu 64 GB stocare – 1065 dolari;
Samsung GALAXY S9 Plus cu 128 GB stocare – 1113 dolari;
Samsung GALAXY S9 Plus cu 256 GB stocare – 1209 dolari.
Samsung are o poziție solidă în Europa, dar și pe alte piețe. Spre exemplu, în țara noastră se mențin la peste 40% market share. Huawei stă bine în China unde este locul 1, dar este șicanat de către guvernul SUA în ce privește expansiunea sa în această zonă. Este cert că Samsung și companiile taiwaneze sunt cumva sub embargo în China, sub impactul tensiunilor politice din regiune.
China și India sunt piețe importante, prin prisma volumului, dar și al faptului că pe termen lung se dezvoltă ca economie, salarii etc și prețul plătit pe smartphone crește de la an la an.