Conform informaţiilor din piaţă, în ultimele zile Consiliul Concurenţei a efectuat mai multe vizite neanunţate la o serie de şase mari importatori auto din România.
Conform celor de la profit.ro, autoritatea de concurență deține indicii cu privire la existența unor înțelegeri între cei șase importatori auto și membrii rețelelor lor autorizate de dealeri și reparatori auto, înțelegeri care au aptitudinea de a restricționa accesul concurenților (unități de reparații auto din afara rețelei autorizate și/sau distribuitori de piese de schimb de calitate echivalentă) la clienți, pe piețele pe care aceștia își desfășoară activitatea.
Consiliul Concurenței are suspiciuni că anumite prevederi contractuale ar putea determina proprietarii să realizeze operațiuni de întreținere a autovehiculelor și anumite lucrări de reparare a acestora, care nu sunt acoperite de garanție, doar în rețeaua autorizată a importatorilor și/sau folosind doar piese de schimb de origine, sub sancțiunea pierderii garanției autovehiculului.
Cei şase mari importatori vizaţi de această acţiune sunt:
- BMW Romania SRL;
- Porsche Romania SRL;
- Mercedes-Benz România SRL;
- Hyundai Auto România SRL;
- Renault Commercial Roumanie SRL/Automobile-Dacia SA;
- Euro Inter Trade Corporation SRL.
Aceşti importatori comercializează unele dintre cele mai cunoscute mărci auto din ţara noastră, acestea reprezentând undeva la 70% din totalul parcului auto.
La solicitarea profit.ro, cei de la BMW Romania SRL au confirmat inspecţia Consiliului Concurenţei: „BMW confirmă că oficiali reprezentanți ai Consiliului Concurenței au efectuat un control la sediul companiei, ca parte a unei analize mai ample a pieței de servicii post-vânzare a industriei auto din România. Compania cooperează în totalitate cu autoritatea. Deoarece investigația este în desfășurare, BMW România nu poate oferi detalii suplimentare în acest moment.”
Dacă suspiciunule vor fi confirmate, cei şase importatori implicaţi riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri.