ANCOM a trimis un comunicat în care dorește să reamintească utilizatorilor care sunt condițiile în care se poate rezilia sau modifica un contract telecom.
Sincer, cred că nu este neapărat nevoie de un comunicat spre a cunoaște aceste detalii. Orice abonat al unui operator de telecomunicații a semnat un contract la un moment dat, acele câteva pagini pe care s-a pus semnătura ca primarul și am scăpat de el în secunda 2 de când l-am primit, depozitat în cel mai bun caz prin cine știe ce sertar.
Totuși, ANCOM precizează ce ar trebui să găsim neapărat în contract:
- perioada contractuală inițială;
- penalitățile ce se aplică dacă se solicită încetarea contractului înainte de a expira perioada inițială;
- termenul și modalitățile în care se depune o cerere de încetare a contractului + termenul în care este operată efectiv încetarea contractului.
Mai departe zici că suntem în secolul al XIX-lea dacă ne uităm la recomandările ANCOM:
“Solicitarea de încetarea a contractului este mai sigur dacă va fi făcută în scris și transmisă prin poștă, cu confirmare de primire, sau dacă va fi depusă la un punct de lucru / magazin al furnizorului, iar utilizatorul va cere și va primi un număr de înregistrare.”
La partea îngroșată nu pot să comentez prea tare, doar am râs. Glumele legate de viteza de operare a Poștei Române sunt deja antologice.
Care sunt obligațiile furnizorilor?
Pe site-urile furnizorilor ar trebui să se regăsească:
- detalii legate de încetarea contractelor încheiate cu utilizatorii, dar și informații privind modificarea contractului;
- informații în ce privește demersurile pe care un utilizator trebuie să le facă pentru a obține încetarea sau modificarea contractului;
- adresă de mail, adresă poștală și număr de telefon / fax spre a transmite cererea de încetare a contractului (în 2019 mai folosește cineva faxul? :));
- forumare / cereri – tip;
- informații legate de penalități în cazul încetării anticipate a contractului dacă sunt și penalități într-o astfel de ipoteză de lucru.