Cum poate un site necunoscut sa se lanseze cu 250.000 profiluri in prima zi? Copiind date direct de pe Facebook.
Aceasta e abordarea care o au cei care au lansat LovelyFaces.com in aceasta saptamana cu nume de profil, locatii si poze extrase din profilurile accesibile de pe Facebook. Site-ul ii categoriseste pe acesti voluntari fara voie in diferite tipuri de personalitati, printr-un algoritm de recunoastere faciala, asa ca poti cauta pe cineva din zona ta dupa: “usuratic”, “increzut” sau “smecher”. Sau poti sa cauti persoane dupa numele adevarat.
Cele 2 persoane din spatele site-ului spun ca acesta este arta pura, nimic comercial. Paolo Cirio (artist media) si Alessandro Ludovic (critic media si editor in revista Neural) explica motivul pentru care au lansat site-ul.
“Facebook, un loc atat de grozav pentru atat de multa lume, devine in aceelasi timp o mina de aur pentru furtul de identitate si intalniri matrimoniale – din pacate, fara a putea fi controlat de utilizatori. Dar acesta este caracterul Facebook si al site-urilor sociale in general. Daca incepem sa cochetam cu conceptul de furt de identitate si matrimoniale, vom putea sa aratam cat de subrede sunt identitatile oferite virtual unui proprietar de platforme.” Cei doi cred ca daca persoanele vor forta mai mult acest subiect suparator, valoarea de 50.000.000.000$ a Facebook va scadea simtitor.
Facebook, cum era de asteptat, nu este bucuros.
“A cauta informatii despre persoane contravine clauzelor noastre,” spune Barry Schnitt, directorul de comunicare al Facebook. “Am luat si vom continua sa luam masuri legale agresive impotriva organizatiilor care nu respecta aceste clauze. Anchetam cazul si vom luam masurile adecvate.” Clauzele Facebook in ceea ce priveste colectarea datelor presupune o cerere de permisiune, ceea ce Ludovic si Cirio nu au facut inainte de a sustrage informatiile utilizatorilor Facebook.
Ludovic si Cirio declara ca vor sterge profilul unui user, daca acesta o va cere si ca site-ul nu obtine nici un fel de profit. In schimb, face parte dintr-o serie de site-uri ce copiaza, venit in urma altor 2, ce au adus atingere Google si Amazon. Mai mult, e hilar ca Facebook se plange de informatii scurse atat timp cat datele personale sunt partial publice.
Mark Zuckenberg, fondatorul companiei, s-a afirmat la Harvard in 2003, sustragand informatii si fotografii din serverele scolii pentru a-si cladi un sistem numit FaceMash. Cu acele poze, Zuckenberg a creat un sistem ce punea fata in fata 2 profile si oferea posibilitatea votarii unuia ca fiind mai aratos decat opusul.
“Am invatat de la tine, Zuck.”
Sursa: Gizmodo