Skoda Enyaq iV – până la 300 CP și până la 510 kilometri autonomie

/
/
2 sept. 20
/

Skoda a prezentat informații detaliate pentru primul său automobil full electric: Enyaq iV. Nu știu cine le alege denumirile, dar în ultima perioadă niciun nume de la brandul ceh nu mai poate fi reținut facil precum în trecut (Felicia, Octavia, Superb, Rapid au fost înlocuite de Kodiaq, Karoq, Kamiq și Enyaq).

Enyaq iV este un SUV electric, dezvoltat pe platforma MEB a grupului Volkswagen. Va concura cu Volkswagen ID.4 și Ford Mustang Mach-E. Dimensiunile sale sunt de 4648 mm în lungime, 1877 mm în lățime și 1618 mm în înălțime, ampatament de 2765 mm. Concluzia pentru moment: un SUV de dimensiuni apreciabile.

Farurile și stopurile sunt pe tehnologie LED, dar ca opțional se oferă și faruri LED Matrix. Jantele din echiparea de bază sunt de oțel și pe 18 inch. Sunt variante de jante ce variază între 18 și 21 inch. Designul interior este diferit față de ce a adus Skoda până acum, sunt 10 pachete de design, mult spațiu pentru pasageri (portabagajul are o capacitate de 585 litri).

Ecranul central de pe instrumentarul de bord are 13 inch, iar cel aflat în spatele volanului – 5.3 inch. Există și opțiunea unui Head-up display. Există compatibilitate wireless cu Android Auto și Apple CarPlay.

În ce privește motorizările și autonomia:

Skoda Enyaq iV 50 – versiunea de bază cu motor electric de 148 CP pe puntea spate și baterie de 55 kWh, autonomie WLTP de până la 340 kilometri;

Skoda Enyaq iV 60 – motor electric de 180 CP pe puntea spate, baterie de 62 kWh și autonomie WLTP de până la 390 kilometri;

Skoda Enyaq iV 80 – motor electric de 204 CP pe puntea spate, baterie de 62 kWh și autonomie de 510 kilometri;

Skoda Enyaq iV 80X – modelul iV 80 la care se adaugă un motor electric suplimentar pe puntea față, astfel se obține 265 CP, bateria urcă la 82 kWh și autonomie WLTP este de 460 kilometri;

Skoda Enyaq iV RS – tracțiune intergală cu două motoare electric ce ating 306CP, baterie de 82 kWh și autonomie de 460 kilometri. De la 0 – 100 km/h are nevoie de 6.2 secunde. Viteza de top este de 180 km/h.

Bateria se poate încărca la 125 kW- curent continuu, iar de la 5 – 80% ar ajunge în 37 de minute. Alimentarea cu energie poate fi realizată și la stații AC (2.3 kw sau 11 kW – 8 ore pentru o încărcare completă).

Mă aștept ca lista de prețuri să fie pe măsură.

Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: electric, Enyaq iV, Skoda, SUV
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.