Smartphone-urile Motorola se vând bine în România, iar acest aspect este cât se poate de normal ţinand cont de raportul calitate-preţ oferit.
Cele mai recente informaţii oficiale susţin că brandul Motorola a vândut în prima jumătate a anului peste 200.000 de unităţi (+18% YoY), iar pentru întreg anul sunt estimate peste 500.000 de unităţi (în noiembrie avem Black Friday, iar în decembrie sunt sărbătorile de iarnă, deci şanse mari care cifrele să fie atinse).
Interesant este că începând cu anul 2021, an în care Lenovo a reintrodus la modul serios brandul Motorola în România, numărul vânzărilor a crescut cu câte 100.000 de unităţi pe an.
Pe piaţa locală Motorola se luptă constant cu Xiaomi pentru ultima treaptă a podiumului. La nivelul anului 2023 Xiaomi a fost pe 3 cu o cotă de piaţă de 9.7%, iar Motorola a fost pe 4 cu o cotă de piaţă de 9.2%, astfel că lupta dintre cei doi producători chinezi este aprigă.
„Dacă ţinem cont de toate datele din piaţă, pentru că nu toate sunt incluse în studiile companiilor de cercetare de piaţă, noi suntem în mod consolidat numărul trei pe piaţa locală de smartphone-uri, fiindcă unul dintre cei mai mari parteneri ai noştri nu este inclus în studii. Aşadar următorul nivel pe care vrem să îl atingem este ca decurs de 1-2 ani să ajungem numărul doi pe piaţa din România din punctul de vedere al numărul de unităţi vândute“, a declarat pentru Vladislav Ivanov, general manager în cadrul Motorola Mobility pentru regiunea Europei de Sud-Est.
Brandul Motorola este prezent în oferta celor mai importanţi retaileri tradiţionali, cât şi în ofertele operatorilor telecom (din această vară puteţi găsi smartphone-uri Motorola chiar şi la Vodafone, cel mai recent partener al companiei).