Comisia Europeană a propus luna trecută introducerea unor taxe suplimentare pentru importurile de maşini electrice fabricate în China astfel:
- BYD – 17.4%;
- Geely – 20%;
- SAIC – 37.6%;
- restul producătorilor ce au colaborat cu autorităţile europene în cadrul anchetei – 20.8%;
- restul producătorilor ce nu au colaborat cu autorităţile europene în cadrul anchetei – 37.6%.
Aceste taxe ar putea intra în vigoare în toamna acestui an, atunci când se aşteaptă raportul final al anchetei legat de subvenţiile primite de producătorii auto de la statul chinez.
Deşi au apărut inclusiv rapoarte intermediare, momentan nimic nu este bătut în cuie, mai mult chiar, statele europene sunt divizate în ceea ce priveşte implementarea unei astfel de măsuri.
În cadrul unui vot consultativ organizat de Comisia Europeană, guvernele statelor membre au confirmat că „se vrea şi nu prea” introducerea unor taxe suplimentare pentru importurile de maşini electrice fabricate în China. În cadrul acestui vot, statele membre UE au răspuns astfel:
- 12 au votat în favoarea taxelor;
- 4 au votat împotriva taxelor;
- 11 s-au abţinut.
Germania este o ţară care a transmis deja că nu susţine această taxare, însă la acest vot s-a abţinut tocmai pentru că mai sunt încă 3 luni de posibile discuţii, iar lucrurile pot evolua într-o direcţie sau alta. Cele 11 abţineri pot trece foarte uşor dintr-o tabară în alta, în funcţie de interesul fiecărei ţări.
Se anunţă o toamnă interesantă.