Ştiaţi că în România sunt înmatriculate 453 de maşini Ferrari, 346 de maşini Lamborghini, 178 de maşini Aston Martin şi, atenţie, 13.226 de maşini Porsche?

/
/
16 mai
/

În ultima perioadă am tot găsit diferite situaţii statistice despre înmatriculările auto din România, însă de cele mai multe ori acestea vorbeau la modul general de situaţia parcului auto din ţara noastră.

Cum v-ar suna totuşi o situaţie la nivel de maşini de fiţe ? Ştiu că vă plac statisticile aşa că haideţi să vedem care era situaţia la 31 decembrie 2023:

  • Ferrari – 453 de modele înmatriculate, dintre care cel mai popular este Ferrari California cu 46 de unităţi;
  • Lamborghini – 346 de modele înmatriculate, vedeta fiind de departe Lamborghini Urus cu 209 unităţi;
  • Aston Martin – 178 de modele înmatriculate, iar aici liderul absolut este Aston Martin DBX cu 58 de unităţi;
  • McLaren – 28 de modele înmatriculate (aici stăm mai rău, ce să faci, nu ne plac McLaren-urile);
  • Porsche – 13.226 de modele înmatriculate, Porsche Cayenne fiind un fel de lup singuratic cu aproape 7.600 de unităţi.

Mai avem şi aproape 100.000 de maşini Mercedes şi aproximativ 450.000 de autovehicule BMW, însă din păcate statistica nu ne ajută să separăm fiţele de rable😁, aşa că toate sunt puse în aceeaşi oală.

Sigur că mai avem şi ceva specialităţi precum Audi SQ8 cu 139 de unităţi, Alpina cu 73 de unităţi sau Nissan GT-R cu 68 de unităţi. La capitolul excepţie la excepţie găsim 1 exemplar de DeLorean şi 10 exemplare de Ineos Grenadier.

Dacă vă interesează o statistică şi pentru limuzine sau maşini electrice, vă recomand să intraţi pe blog la nwradu.ro şi să citiţi acolo. A muncit ceva la acest articol şi trebuie apreciat.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Hyundai susţine că „nimeni nu mai vrea cutii de viteze manuale”

Într-un articol din luna aprilie vă spuneam că deşi rămân în continuare mai accesibile, se pare că nici industria auto, nici şoferii nu mai doresc cutii de viteze manuale.

Producătorul auto chinez Chery a lansat oficial primele maşini în România, însă la testele EuroNCAP unul dintre modele a avut probleme cu airbagurile

Săptămâna aceasta a fost una de bun augur şi de rău augur în acelaşi timp pentru producătorul chinez Chery, când vorbim de filiala locală din România.

Am vizitat Centrul Tehnic Titu, cel mai mare centru de testare al Renault Group din afara Franței – detalii ce merită aflate

După ce am avut ocazia de a vizita de două ori în ultimul timp Uzina Dacia Mioveni - am scris în iulie 2023 și mai recent, anul acesta, a venit rândul unui articol similar, de data aceasta de la Centru Tehnic Titu (CTT). Așa cum apare și în titlu, această locație reprezintă cel mai mare…