Diverse

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunţat în urmă cu ceva timp că începând cu data de 8 mai cetățenii din municipiile Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara și județul Ilfov, vor putea obține în format electronic, dar și fizic, la cerere, certificate de naştere şi de deces.

Procedura va fi extinsă treptat în toată ţara, iar la prima vedere totul sună foarte bine. Există doar o mică problemă. Dacă doreşti să primeşti aceste documente pe mail, trebuie să te duci fizic cu cererea de eliberarea. Cei de la hotnews.ro au primit acest răspuns chiar de la MAI:

„În prezent, persoana, pentru a obține un certificat de stare civilă, naştere sau deces, se deplasează la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv, cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofițerului de stare civilă o adresă de poştă electronică, dar şi în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcție de opțiunea cetățeanului.”

Reprezentanţii MAI au mai transmis că procesul de digitalizare se realizează treptat, iar momentan doar cererea de eliberare se mai depune fizic, urmând ca într-un timp scurt şi aceasta să treacă în online. Până pe 24 septembrie 2024 Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă ar trebui să fie definitivat la nivel naţional şi poate atunci vom putea solicita online un document în format electronic. Dacă nu, să nu uităm de soluţia supremă: dosarul cu şină 😅.