În cea mai recentă analiză Counterpoint Research aflăm că în perioada 2017 – 2023 piaţa globală de telefoane inteligente a trecut printr-o curăţenie generală.
În 2017 în lume existau peste 720 de branduri de smartphone-uri, iar în prezent, 7 ani mai târziu, mai există în piaţă puţin peste 250 de branduri.
În toată această perioadă piaţa telefoanelor inteligente a trecut prin mari încercări, cele mai importante fiind pandemia COVID-19 din 2020 – 2021 şi instabilitatea macroeconomică globală începută în 2022. Sigur că şi criza semiconductorilor a afectat mult capacitatea de producţie a multor companii tip OEM.
Cel mai de răsunet eşec este cel al LG Mobile, restul ieşirilor fiind în rândul companiilor locale (în genul celor de la Allview, E-Boda, Evolio din România). Acestea din urmă nu au putut să se adapteze noilor realităţi, agresivitatea brandurilor chinezeşti cu potenţial financiar precum Xiaomi, Oppo sau Vivo fiind în cele mai multe cazuri fatală.
Interesant este că nici jucatori locali puternici în trecut nu au reuşit să reziste pe o piaţă atât de competitivă, nume precum Micromax în India sau Symphony în Bangladesh ajungând la pierderi semnificative.