Pe pagina noastră de Facebook la articolul legat de veniturile Allview în 2017 a venit o reacție a unui oficial al companiei.
„Ne reorganizăm in fata companiilor chinezești. Vrem sa le facem față și am restrâns gama , oferind mai puține modele însă mai bune și mai sigure. Până acum 5 ani nu cumpăra nimeni telefoane chinezești de la Allview, acum toți cumpără direct de la chinez. Avem 100 angajați, oferim produse cu norme CE, cu licență Google, licență 4G și ne supunem legilor in vigoare. Reușim să aducem tehnologie accesibila, aveți acum in X5 Pro cel mai avansat și accesibil telefon al momentului care integrează tehnologie AI. Avem și telefoane de 200 lei, dar pentru că piața le cere, operatorii le cer pentru preț și nu sunt cele mai reușite! Cand se cere SMT de 30 euro”
- Au restrâns gama de telefoane mobile. Este o decizie inspirată, când sunt puține telefoane mobile în portofoliu te poți concentra pe partea de service, update software etc;
- Tehnologie accesibilă. În această linie l-aș include pe Allview X5 Soul PRO – smartphone cu asistent vocal în limba română, elemente de AI, senzor IR etc;
Suntem o națiune critică cu brandurile autohtone (Dacia, Bitdefender, Allview, Arctic etc au parte de comentarii dintre cele mai acide, fără să se țină cont de raportul preț / specificații, categoria de produs din care fac parte etc). Mă uitam și la articolul legat de Allview în care s-au strâns multe reacții de genul: Ce bine ar fi să intre în faliment etc. Majoritatea din partea celor ce nu au cumpărat produse ale companiei brașovene, în special din partea celor ce folosesc dispozitive premium cu preț de peste 2000 – 2500 lei și cumva nu sunt în target.
Nu trebuie să ne ascundem după deget, au fost și momente sau produse mai puțin reușite. Allview nu este un brand apărut strict de când telefoanele mobile Android sunt pe val, au pornit la drum în 2002. Prima dată au vândut electronice și electrocasnice sub brand propriu, au avut chiar și linie de producție la Brașov pentru asamblarea de televizoare și DVD playere, prin 2004. Din 2008 au venit cu primele feature phone-uri de tip dual-sim, prima tabletă sub brand românesc în 2010 și primele smartphone-uri prin 2011.
Prima dată au crescut spectaculos pe tablete ieftine, cele cu preț de 3 – 4 – 500 lei și unele sub acest target. La un momemt dat era un model de 7 inch la 250 lei cu 3G etc. Este de-a dreptul imposibil să ai cine știe ce nivel de calitate într-un produs de 2 – 300 lei, iar de aici a venit feedback-ul negativ pe brand.
Căderea și aș spune dispariția pieței de tablete sub avansul smartphone-urilor cu ecran mare a adus și scăderea cu aproximativ 50% a business-ului. Au rămas cu principalul vector numit telefoane mobile și aș avea curajul să spun că în ultimii 2 pe modelele cu preț de peste 5 – 600 lei au adus produse mult mai reușite. Acum lupta este aprigă, în special cu companiile chinezești – unele își permit să vândă în pierdere.
Exact cum a spus și Ciprian, nu le-aș cânta prohodul. Au experiență de peste 16 ani acumulată în piața de IT și cred că au puterea să-și reorganizeze prezența în piață.