Studiu de caz: Social media și efectele asupra unui business

08/06/2011

Este evident că promovarea prin intermediul social media – blog, twitter, facebook, etc – are un efect benefic asupra unei companii, brand sau business. Interesant ar fi de știut care este implicarea obținută și tocmai ce am primit un studiu al Regus pe care vă invit să-l parcurgeți. O să dați de o serie de date interesante și un infografic bine pus la punct.

Socializaţi şi creşteţi vânzările
În anul 2011 s-a observat o creştere a numărului de companii  care s-au folosit de mediile sociale pentru a câştiga contracte noi, dar cu o uşoară scădere în România

România, 8 iunie 2011 – În ultimul an s-a observat o creştere a profitului în rândul companiilor care s-au folosit de reţelele sociale, bloguri, microbloguri şi forumuri pentru a câştiga contracte noi, dar cu o uşoară scădere în România, conform unui nou sondaj global realizat de Regus. În 2010 Regus a constatat că 49% din companiile româneşti au câştigat clienţi noi prin intermediul activităţilor de pe reţelele sociale de afaceri. Un an mai târziu, această proporţie a scăzut cu un procent, la 48%. Studiul mai arată că, la nivel global, mai multe companii folosesc, de asemenea, mediile sociale pentru a intra în contact cu clienţii existenţi şi pentru a-i implica în acest fel.

• La nivel global s-a constatat o creştere cu 7% a numărului de companii care au reuşit să atragă noi clienţi prin reţele de socializare precum Facebook

• 52% dintre companii la nivel global şi 43% dintre companiile din România folosesc site-uri Web, ca de exemplu Twitter şi Weibo, pentru a intra în legătură cu clienţii existenţi şi pentru a-i implica sau a-i informa în acest fel.

• În România, 35% dintre companii, faţă de 53% dintre companii la nivel global, îşi încurajează angajaţii să se înscrie în reţelele sociale precum Linkedin, Xing şi Viadeo.

• Două cincimi (39%) dintre companii la nivel global şi peste o treime dintre companiile din România (35%) alocă până la 20% din bugetul de marketing pentru activităţi pe reţelele sociale de afaceri.

Reţelele de socializare au evoluat complet de la statutul de mijloc plăcut de conectare la acela de necesitate, având în vedere că majoritatea companiilor din România (70%) şi a companiilor la nivel internaţional (74%) au confirmat faptul că, fără activitatea din mediile sociale, strategiile de marketing nu pot avea un succes garantat. Cu toate acestea, companiile româneşti (57%) şi cele la nivel global (61%) subliniază faptul că trebuie să existe un echilibru între mijloacele de marketing, şi îşi susţin convingerea că, fără îmbinarea tehnicilor tradiţionale cu cele digitale, campaniile de marketing nu vor da rezultate.

Rezultatele sondajului global realizat de Regus se bazează pe răspunsurile a peste 17.000 de manageri şi patroni din 80 de ţări.

Purtătorul de cuvânt al Regus comentează: „Pe măsură ce companiile ies din criză, acestea revin din ce în ce mai mult asupra practicilor de lucru dinaintea recesiunii şi optează pentru strategii competitive mai flexibile. De la managementul lanţului de aprovizionare, la învăţarea practicilor de lucru, la „cloud computing”, la folosirea din ce în ce mai intensă a comunicaţiilor video şi a muncii în deplasare, niciun domeniu de afaceri nu este trecut cu vederea. Dezvoltarea rapidă a mediilor sociale ca instrumente de bază în afaceri şi ca instrumente foarte bune de achiziţie, face, în mod clar, parte din acest proces de transformare, având în vedere că tot mai multe companii profită de acest mijloc pentru a creşte loialitatea clienţilor existenţi.”

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.