Începem săptămâna în forță, iar primul comunicat primit în această dimineață este legat de Tazz – parte a grupului eMAG.
Știam că au planuri serioase cu Tazz, era un potențial de creștere mare etc. Știți că grupul eMAG la nivel local este format pe lângă eMAG și din Fashion Days, Freshful și până de curând aici era integrat și Tazz.
Am spicuit câteva informații din comunicat:
🟣 Tazz operează în 35 de orașe din România și are o echipă dedicată de 260 de persoane;
🟣 Wolt este o platformă de comerț local de origine finlandeză ce activează în 28 de țări, echipă formată din peste 12.000 de persoane. Este deținută de către compania DoorDash din SUA (cea mai mare platformă de food delivery din SUA cu market share de peste 56%, venituri de peste 8 miliarde dolari în 2023);
🟣 a fost încheiat un contract ce prevede achiziția părților sociale de către Wolt. Tranzacția se va finaliza în următoarele luni după ce sunt obținute aprobările necesare.
Declarații oficiale:
„În 2019, eMAG intra în acționariatul Tazz, o platformă 100% românească din Timișoara, cu ambiția de a o dezvolta și transforma în lider pe segmentul de livrare la domiciliu. Am văzut de atunci potențialul acestui business și dorința mare a echipei de a crește într-un ritm accelerat. Împreună am creat o poveste de succes de care suntem foarte mândri, care a crescut de la 100 la 10.000 de parteneri, iar astăzi este pregătită să treacă la nivelul următor. Tazz va rămâne parte din Genius, prin oferte foarte bune și livrare gratuită de la restaurante și supermarket”, a spus Tudor Manea, CEO eMAG Group.
„Tazz reprezintă o poveste de succes în antreprenoriatul românesc și un business care a crescut incredibil de mult într-un timp foarte scurt. Asta s-a datorat echipei foarte bune din spate și investiției eMAG, fără de care nu am fi ajuns aici. Ca pas următor, unirea forțelor cu Wolt reprezintă o oportunitate extraordinară,” a declarat Alin Șerban, CEO Tazz. „Wolt este cunoscut la nivel global pentru experiența de top oferită clienților, dar și pentru abordarea cu adevărat locală. Prin acest parteneriat, ne putem îmbunătăți serviciile și putem oferi o valoare și mai mare atât clienților, cât și partenerilor cu care lucrăm. Așteptăm cu nerăbdare acest nou capitol de dezvoltare accelerată și suntem foarte mândri de povestea frumoasă pe care am spus-o cu Tazz în România.”
„Tazz s-a impus ca o platformă de încredere și îndrăgită în România, cunoscută pentru experiența sa locală și relațiile solide cu clienții și partenerii săi”, a declarat Miki Kuusi, CEO al Wolt și Head of DoorDash International. „Cunoașterea profundă a pieței pe care Tazz o are, alături de tehnologia și excelența operațională Wolt, creează un potențial uriaș de a îmbunătăți experiența clienților și partenerilor din România. Suntem încântați de această tranzacție și așteptăm cu nerăbdare călătoria care urmează.”
Miki Kuusi, CEO Wolt și Head of DoorDash International, a adăugat: „România este o piață cu mare potențial și suntem dornici să cunoaștem mai bine comunitățile locale – și bucătăria românească. Suntem aici să creăm noi oportunități pentru parteneri și agențiile de livrare și să le oferim tuturor serviciul excepțional pentru care Wolt este cunoscut în întreaga lume.”
Într-o altă ordine de idei, 2Performant se pregătește de achiziția Profitshare (platformă de afiliere ce are drept cel mai mare afiliat pe eMAG).
Nu am găsit nicio informație legată de suma pentru care s-a încheiat contract.
Update: Competiția Tazz este formată din Glovo și Bolt Food. Uber Eats s-a retras în 2020 din țara noastră. Am găsit o analiză interesantă pe Termene.ro. Singuri care sunt pe profit – Bolt Food, restul pierd bani și nu puțini. Și la Bolt trebuie specificat că sunt ambele aplicații la pachet, dacă Bolt Food ar fi adus separat, cred că și acolo s-ar înregistra pierderi.