Am testat o sumedenie de televizoare TCL de-a lungul vremii, unul dintre cele mai recente review-uri fiind pentru un model care mi-a plăcut mult, mai precis TCL Mini-LED 65C845. Și de aici cam pleacă ideea acestui articol, în sensul că până acum 3 – 4 ani mai toată lumea se orienta către acest producător mai degrabă din considerente de costuri. Așadar, clineții optau pentru TCL când bugetul era restrâns.
Astfel, TCL reușea ca încă din 2022 să depășească LG la modul general în ceea ce privește vânzările de televizoare, pentru ca pentru Q4 2024 situația să arate precum mai jos:

Doar că mai nou se pare că TCL a reușit să-și creeze un nume și pe piața televizoarelor premium, cele mai noi date de la Counterpoint Research afișând livrări globale excelente pentru TCL pe acest segment.

Din imaginea de mai sus observăm cum Samsung a pierdut peste 12% din cota de piață mondială a televizoarelor premium, în timp ce LG a pierdut circa 7% din cota de piață. Însă a fost suficient pentru ca TCL să preia poziția secundă, după o creștere sesizabilă pentru Q4 2024 față de aceeași perioadă din 2023. TCL a avut așadar în al patrulea trimestru de anul trecut nu mai puțin de o cincime din piața televizoarelor premium, ceea ce trebuie să recunoaștem că nu este rău deloc.
Acum, ce înseamnă mai exact televizoare premium este ceva mai greu de cunatificat, fiindcă această categorie este extrem de segmentată de la producător la producător. Dacă pentru unii un TV premium este doar cel din topul ofertei, pentru alții chiar și un mid-range cu specificații mai răsărite este premium. Oricum, consider că cei de la Counterpoint Research și-au făcut suficient de bine temele și putem pune bază pe studiile din care au reieșit informațiile de mai sus.