Test practic – NVIDIA DLSS și Ray Tracing ON vs. OFF în jocul Marvel’s Spider-Man Remastered

21/09/2022

NVIDIA rulează până în data de 12 octombrie 2022 o campanie promoțională prin care la achiziționarea unui laptop, desktop PC sau a unei plăci video eligibile, puteți primi gratuit jocul Marvel’s Spider-Man Remastered. Toate detaliile campaniei, precum și informații despre produsele ce vă califică pentru jocul cadou găsiți pe pagina special creată de PCGarage.ro.

Dat fiind că Spider-Man Remastered este compatibil cu NVIDIA DLSS, tehnologia despre care am vorbit pe larg într-un articol dedicat, precum și cu NVIDIA Ray Tracing, am zis să fac un test practic în urma căruia să văd dacă chiar merită activate aceste două setări.

Jocul a fost instalat pe un laptop GIGABYTE AORUS 15 RX5PXE4, ale cărui principale specificații sunt: display de 15.6 inch cu rezoluție 2K (2560 x 1440 pixeli) și rată maximă de refresh la 165Hz, procesor Intel Core i7-12700H, placă video NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti cu 8 GB GDDR6, 16 GB memorie RAM DDR4 și SSD M.2 PCIe de 1TB.

Am jucat câteva zeci de minute Marvel’s Spider-Man Remastered atât cu DLSS și Ray Tracing pornite, cât și cu aceste două opțiuni dezactivate. Am avut activat din Steam tot timpul FPS Counter, dar, din păcate, numărul cadrelor pe secundă nu apare în screenshot-urile salvate de mine. Eu am urmărit cifrele și am observat că atunci când DLSS și Ray Tracing au fost oprite FPS-ul oscila între aproximativ 50 și peste 160, pentru ca odată activate ambele setări, FPS-ul să nu prea mai scadă sub 60 și să urce chiar și mai sus de 175. Rezoluția a fost mereu de 2560 x 1400 pixeli.

Mi se par valori extrem de bune pentru FPS mai ales cu Ray Tracing pornit, fiindcă acesta chiar face diferența în multe dintre scenele din Marvel’s Spider-Man Remastered. NVIDIA DLSS își face treaba și el, menținând FPS-ul la o valoare ridicată cu Ray Tracing activat și adăugând în plus detalii în cele mai complicate secvențe, cu o rezoluție ce pare mai ridicată decât cea nativă, cu o conturare fină inclusiv a celor mai complexe forme.

Acum, haideți să vă arăt câteva secvențe pe care le-am salvat în aceleași momente din joc, cu DLSS și Ray Tracing oprite, respectiv pornite. Am ales cele mai reprezentative momente dintre zecile de capturi de ecran salvate.

Observăm foarte clar cum în prima captură de ecran din cele două de mai sus textele și imaginile din toate reclamele din scenă sunt foarte bine conturate, reprezentate, cu culori intense și contrast ridicat, în timp ce mașinile de poliție și texturile clădirilor sunt pline de detalii. În cel de-al doilea screenshot, toate elementele enumerate sunt evident mai slab reprezentate, inclusiv eroul principal este parcă o idee mai în „ceață”.

De data aceasta vedem îmbunătățiri în zona flăcărilor și a detaliilor dimprejurul acestora, dar și pe toate clădirile din captura de ecran. Geamurile de deasupra reclamei iluminate reflectă clar mediul înconjurător cu DLSS și Ray Tracing activat, în timp ce în a doua imagine aceste reflexii dispar.

Încă o dată se remarcă detalii mult mai bine conturate în textura zidurilor clădirilor din apropiere și reflexii clare pe geamurile clădirilor din plan îndepărtat. Chiar și pe mașinile din cadru apar reflexii grație activării Ray Tracing.

Intervenția Ray Tracing este poate cel mai clar reprezentată în setul de mai sus. Se observă cum sunt reflectate detaliat elementele din jurul mașinii de lângă Spiderman, dar și reflexii pe geamurile tuturor clădirilor, cu precădere pe cele din apropiere. DLSS plusează și face ca totul să fie mai bine conturat.

Ultimul exemplu este încă unul elocvent despre cum acționează Ray Tracing în a reflecta într-un mod unic mediul ambiant din joc, atât pe mașină, cât și pe geamurile clădirilor și pe ghivecele unde sunt plantele mari. Tot aici vedem și cum DLSS aduce un plus pe partea detaliilor fine, inclusiv a celor de pe costumul lui Spiderman.

După cum am putut remarca eu în timpul jocului și așa cum se poate observa din capturile de ecran de mai sus, Marvel’s Spider-Man Remastered merită jucat pe un PC ce integrează o soluție grafică NVIDIA GeForce RTX din seria 30. Detaliile, FPS-ul și chiar culorile și contrastul sunt mult îmbunătățite odată ce activezi NVIDIA DLSS și Ray Tracing. Și ce trebuie scos în evidență este faptul că nu doar în Marvel’s Spider-Man Remastered cele două tehnologii NVIDIA vor acționa, ci în oricare alt joc compatibil, dintre cele peste 150 de titluri deja disponibile. Mai mult, lista jocurilor ce suportă NVIDIA DLSS și Ray Tracing este într-o continuă creștere, deci veți găsi mereu unul care să fie pe placul vostru.

Acest articol este susținut de NVIDIA & PC Garage. Opiniile exprimate aparțin strict autorului. 

Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.