Noua identitate de marca Dacia gAuto

De când a fost preluată de Reanult sau mai bine spus de când a fost relansată de către francezi în 2004, Dacia a reușit să vândă mai bine de 7.5 milioane vehicule la nivel internațional, în 44 de țări unde marca este prezentă oficial. Cu astfel de performanțe și o gamă bine stabilită, pare ușor riscant să introduci o nouă identitate de marcă pe toate modelele simultan.

Pe de altă parte, Dacia propune mașini simple, polivalente, robuste, ce sunt alese de către clienți îndeosebi pentru calitățile lor esențiale și poate mai puțin pentru cum arată.

Chiar și așa, să schimbi destul de pronunțat partea frontală, prin intorducerea noii embleme „Dacia Link”, ușor vizibilă de la distanță, și modificării calandrului, reprezintă o operație importantă pe care o inserezi în ecuație.

Mai mult, noul logotip este prezent și pe jantele tuturor modelelor, care au mai primit modificări și la partea din spate, dar și la interior, pe volan. În ambele cazuri denumirea mărcii este acum cea nouă.

Barele de pavilion, scuturile de protecție față și spate și carcasele oglinzilor retrovizoare ale modelelor Sandero Stepway, Spring și Duster vor fi vopsite într-o nouă nuanță – Gris Mégalithe.

Totodată, o culoare complet nouă pentru caroserie – Lichen Kaki, poate fi aleasă pentru oricare dintre noile modele Dacia, ce vor putea fi comandate deja din 16 iunie 2022. Livrările vor începe înainte de sfârșitul acestui an.

Prezentarea oficială în format fizic a noii game Dacia va avea loc cu ocazia Salonului Auto de la Paris, din octombrie 2022.

Astăzi Dacia a mai anunțat și că va aplica treptat angajamentele asumate de Renault Group cu ocazia Adunării Generale din 23 aprilie 2021. Astfel, din 2023, Dacia va fi prima marcă a grupului ale cărei vehicule vor avea viteza maximă limitată la 180 km/h.