Câteodată este bun şi Tik-Tok-ul la ceva, aşa că astăzi pierzând timpul pe această minunată aplicaţie am găsit un scurt filmuleţ pe acest subiect ce mi s-a părut cu adevărat interesant.
Am căutat pe mai marele Google informaţii şi iată deci care sunt cele mai scumpe 10 logo-uri din istorie:
Locul 10: Ciy of Belfast – 280.000 de dolari;
Prin 2008, Belfast, capitala Irlandei de Nord, a vrut un nou logo, unul pentru care a plătit doar 280.000 de dolari. Între timp l-au schimbat.
Locul 9: Jocurile Olimpice Londra 2012 – 625.000 de dolari;
Jocurile Olimpice sunt organizate la fiecare patru ani, iar de fiecare dată ţara gazdă vrea să impresioneze plăcut audienţa globală prin diverse artificii de marketing. Marea Britanie a impresionat printr-un logo pentru care a plătit 625.000 de dolari.
Locul 8: Pepsi – 1.000.000 de dolari;
Logo-ul Pepsi a trecut prin multe schimbări de-a lungul istoriei sale, însă pe acesta în mod special s-a plătit 1.000.000 de dolari.
Locul 7: CitiBank – 1.500.000 de dolari;
CitiBank a plătit pentru acest logo 1.500.000 de dolari, un logo pe care creatorul l-a făcut pe o bucată de hârtie în câteva minute. Asta da afacere.
Locul 6: BBC – 1.800.000 de dolari;
Vă imaginaţi că pentru un logo atât de simplu BBC a plătit 1.800.000 de dolari ? Da, a plătit şi tocmai pentru simplitatea sa este unul dintre cele mai cunoscute din lume.
Locul 5: Australia & New Zealand Banking Group (ANZ) – 15.000.000 de dolari;
Dacă la primele cinci locuri din top ne-am jucat, acum urmează greii. În momentul în care o bancă din Australia şi una din Noua Zeelandă se unesc, noua entitate are nevoie de un logo puternic. Şi aşa a ieşit acest logo, unul pentru care s-au plătit 15.000.000 de dolari.
Locul 4: Posten Norge – 55.000.000 de dolari;
Oare cum am reacţiona noi dacă Poşta Română ar plăti 55.000.000 de dolari pentru un logo ? Rău, vă spun eu. Ei bine, norvegienii nu au gândit la fel, iar la prezentarea oficială a acestui logo din 2008 au fost chiar impresionaţi.
Locul 3: Accenture – 100.000.000 de dolari;
Bănuiesc că aţi auzit de Accenture, gigant din domeniul tehnologiei. Compania câştigă atât de mulţi bani încât a plătit 100.000.000 de dolari pe acest logo. Se pare că acel v întors a făcut toţi banii, el simbolizând strategia companiei adaptată pentru progres şi viitor.
Locul 2: British Petroleum – 210.000.000 de dolari;
British Petroleum este o companie din domeniul combustibililor fosili, iar pentru a schimba vechiul logo a fost dispusă să plătească oricât numai ca cel nou să arate ideea de eco friendly, să prezinte oamenilor cât de mult îi pasă de mediul încojurător şi de tot ce înseamnă încălzirea globală.
Locul 1: Symantec – 1.280.000.000 de dolari.
Nu, nu este o greşeală de typing, atât a plătit Symantec pentru acest logo. Bine, este o poveste puţin mai încâlcită, Symantec cumpărând în 2010 întreaga companie VeriSign pentru 1.280.000.000 de dolari. Bifa aceea preluată de la VeriSign a plăcut atât de mult şefilor Symantec, încât au folosit-o peste tot în promovarea produselor companiei, inclusiv în logo. Ei s-au gândit că acea bifă reprezintă autenticitatea şi credibilitatea produselor şi serviciilor lor.
Alţii spun că Symantec a cumpărat VeriSign tocmai pentru a folosi acea bifă, una foarte originală şi de impact. Cam mult totuşi doar pentru un simbol.
Varianta oficială nu o vom afla niciodată, aşa că în prezent se consideră că logo-ul Symantec este cel mai scump din lume (să spunem că nu sunt chiar de acord cu această idee, dar cine sunt eu ?).