Diverse

Compania de cercetare Kantar BrandZ a publicat lista celor mai valoroase branduri în 2023. Nu este o surpriză pentru nimeni că majoritatea numelor din top vin din sfera tehnologică, categorie care în ultimii ani a crescut cât altele în zece.

Iată deci care sunt cele mai valoroase branduri din lume conform Kantar BrandZ:

🇺🇸 Apple – 880,455 miliarde de dolari;

🇺🇸 Google – 577,683 miliarde de dolari;

🇺🇸 Microsoft – 501,856 miliarde de dolari;

🇺🇸 Amazon – 468,737 miliarde de dolari;

🇺🇸 McDonald’s – 191,109 miliarde de dolari;

🇺🇸 Visa – 169,092 miliarde de dolari;

🇨🇳 Tencent – 141,020 miliarde de dolari;

🇫🇷 Louis Vuitton – 124,822 miliarde de dolari;

🇺🇸 MasterCard – 110,631 miliarde de dolari;

🇺🇸 Coca-Cola – 106,109 miliarde de dolari.

Observaţi că opt dintre branduri sunt americane, în timp ce Europa şi China au în top câte unul singur, Louis Vuitton, respectiv Tencent.

Cei de la Kantar BrandZ au realizat şi un top lărgit pentru primele 100 de branduri din lume, iar pe acesta îl puteţi descărca spre citire de aici.

Există câteva informaţii interesante pentru 2023 pe care aş vrea să le menţionez:

  • Cea mai mare creştere a valorii de brand au avut-o Airtel (+24% şi locul 76 în top) si Pepsi (+17% şi locul 91 în top);
  • Shein, retailerul online chinez aflat pe val, a intrat pentru prima oară în top direct pe locul 70;
  • Sony se întoarce în top pe locul 99, asta după ce în 2022 ieşise complet.