Counterpoint Research a prezentat un raport legat de piața de căști TWS (true wireless stereo), dar și în ce privește segmentul de smartwatch-uri.
Apple domină în ambele nișe, iar concurența se află la mare distanță. Plus că produsele Apple sunt și de câteva ori mai scumpe față de ce oferă ceilalți jucători. Compania americană deține 29% din piața de căști TWS și 28% din smartwach-urile livrate în Q3 2020 (1 iulie – 30 septembrie 2020).
Piața de căști TWS este structurată după cum urmează:
- Apple – 29%;
- Xiaomi – 13%;
- Samsung – 5%;
- JBL – 5%;
- QCY – 3%;
- JLAB – 3%;
- Jabra – 3%;
- Sony – 2%;
- EDIFIER – 2%;
- realme – 2%.
Mi se pare interesant că lipsește Huawei din top și asta în contextul în care au produse audio pe toate nișele (de la entry și până la segmentul premium), dar intră alte branduri mai puțin cunoscute și aici m-aș referi la QCY, EDIFIER și realme (ce cred că are 2 – 3 modele în ofertă).
Sunt mai multe motive pentru care piața de căști wireless stereo a crescut (estimare de 238 milioane unități pe 2020, smartwatch-urile vor atinge pragul a 100 milioane unități).
M-aș referi la faptul că jack-ul de 3.5 mm începe să dispară și de pe telefoane mid-range, iar în viitor și de pe smartphone-urile low-cost (pe segmentul premium nu cred că-l vom mai găsi pe telefoane mobile lansate în 2021). Căștile de tip TWS sunt din ce în ce mai ieftine (Xiaomi a coborât și sub pragul de 20 dolari), iar ca performanțe se descurcă din ce în ce mai bine. Sunt transformate de multe ori în handset-uri ad-hoc (în automobil, la locul de muncă, prin casă etc).