Mai zilele trecute am cumpărat o priză TP-Link și pentru că nu m-am informat corect am ales modelul ce nu oferă informații despre consumul de energie electrică, statistică pe zile, săptămâni etc. De fapt, HS110 testat de colegul meu Darius aduce această funcție de monitorizare. 

Nu era o sumă mare. Am completat formularul, a 2-a zi era un curier să ridice pachetul. A treia zi l-au verificat și banii au intrat automat în contul bancar înscris în aplicația eMAG. În ce privește partea de retur, aș spune că stau cel mai bine din acest punct de vedere în online-ul românesc. Și când este vorba de activat o garanție, nu ești nevoit să apelezi telefonic, să cauți un service, să te uiți după cine știe ce factură.

Îmi amintesc că în urmă cu câțiva ani, la o sesiune de întâlniri cu presa de dinainte de o ediție a Black Friday, CEO-ul Iulian Stanciu a afirmat că nu se concentrează să ofere cel mai bun preț ci mai degrabă în a ieși în evidență prin serviciile oferite. 

Care au fost investițiile eMAG alocate în a eficientiza și optimiza procesul de livrare?

1. Două depozite cu suprafață de peste 200.000 de mp;

Depozit eMAG 2018

 

Cel mai mare dintre ele am avut ocazia să-l văd din elicopter. Are o capacitate de 3 milioane produse, este prezentat drept cel mai mare depozit din sud-estul Europei. Suprafața terenului este de 600.000 de mp, de 4 ori cât parcul Cișmigiu din București, iar cea a depozitului este de 126.000 de mp (cât 20 de terenuri de fotbal), operat de 950 angajați, iar investiția se ridică la 65 milioane euro. Îl puteți vedea pe Autostrada București – Pitești (pe dreapta la ieșirea din capitală). 

2. Varietate în alegerea modalității de livrare;

 Am norocul de a avea FAN Courier la doar 100 metri distanță de blocul în care locuiesc și aleg de cele mai multe ori să-mi ridic coletul de la sediul lor. eMAG și-a propus să ofere mai multe variante, pe lângă FAN Courier și Sameday. Există opțiunea în a ridica comanda personal din cele 16 showroom-uri naționale, de la peste 600 de oficii poștale (nu trec așa des pe la Poșta Română, dar am remarcat că sunt persoane ce aleg ca livrarea să se facă aici, erau mereu câteva zeci de colete eMAG ce așteptau a fi livrate).

O altă variantă este dată de easybox-uri.  Este o investiție serioasă și am ales să discut separat de această metodă pe care nu am avut ocazia să o testez, până acum. 

3. Extindere susținută a rețelei de easybox;

 

În noiembrie 2018 a fost pornită reteaua de lockere easybox. Au în plan să ajungă până la 1000 pe sfârșit de 2020. Din februarie se poate face retur în easybox. Printr-o astfel de metodă se reduce gradul de poluare (50 de colete într-un easybox față de 50 de drumuri către fiecare client). Prin extinderea rețelei, vor fi în proximitate și drumul până spre un locker va putea fi făcut pe jos etc. 

eMAG a făcut calcule legate de consumul de carburant: 

  • locker easybox – 0.01l / colet;
  • livrare prin curier – 0.23l / colet. 

Rețeaua easybox a ajuns la peste 300 de lockere și pe lângă București le-au adus și în alte județe: Argeș, Bacău, Brașov, Cluj, Constanța, Galați, Iași, Maramureș, Oradea, Prahova. Timiș și Vâlcea. 

4. eMAG Green Delivery;

 

A fost anunțat în parteneriat cu Sameday, pentru livrarea coletelor în București și județul Ilfov prin automobile 100% electrice. Va fi extins și pentru alimentarea rețelei easybox. Și-au propus să ajungă la 70 de vehicule de la 6 în etapa inițială – Nissan E-NV200 ce poate primi 200 de colete și oferă autonomie între 200 – 300 km. Aspect important, stațiile de încărcare pentru aceste automobile sunt alimentate cu energie 100% verde (obținută prin forța vântului sau solar, nu prin arderea de combustibili fosili). 

În orașe aglomerate și cu grad de poluare ridicat precum Bucureștiul, cred că este bine să vezi că se investește încetul cu încetul spre a face trecerea spre o livrare a coletelor făcută cu mașini ce nu poluează. 

Putem extinde discuția în rubrica de comentarii. Impresia mea este că eMAG se mișcă destul de bine cu livrările produselor, iar pe partea de automatizare sunt cu un pas în fața concurenței. 

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează OnePlus 7T, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și laptopurile ASUS ROG G551 și ASUS Zenbook UX310UQ. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.