Putem conchide că RCS-RDS cu rețeaua sa de telecomunicații mobile a fost unul dintre cei mai dinamici jucători de piața telecom românească în ultimii doi ani de zile. 

Ofertele Digi Mobil au atras prin raportul preț / beneficii. În 2015 au reușit să atragă prin portare peste 350.000 de utilizatori ai serviciilor concurente. Concurența este mare în țara noastră, iar Orange, Vodafone și Telekom nu stau pe margine fără a lua măsuri de contracarare. Ați obervat cât de agresiv este Vodafone spre exemplu, ce împarte GB de trafic la prețuri modice.

Care sunt punctele pe care RCS-RDS trebuie să le aibă în grijă pentru Digi Mobil pe anul în curs?

1. Acoperirea oferită în 3G și 4G;

RCS-RDS investește în extinderea ambelor rețele, că au în plan să aducă 4G-ul în toate orașele din România până la sfârșit de an, că trebuie să ofere o rețea 3G națională până în 2019 care să acopere 98% din populația României, cel puțin acesta este caietul de sarcini agreat cu ANCOM când și-au primit licențele în spectrul respectiv.

Acoperirea mi-aș permite să spun că este punctul cheie și cel mai mare diferențiator. Multe persoane nu trec pe RCS-RDS pentru că nu se află în aria de acoperire. Plus că dacă spectrul rămâne sărac, s-ar putea ca Digi Mobil să vadă un reflux de clienți nemulțumiți ce se orientează spre concurență.

2. Oferta de telefoane actualizată pe smartphone-urile cu mare priză la public;

Știu că rețeaua Digi Mobil a prins mai ales în rândul celor cu venituri mai mici, interesați cu precădere de costul scăzut, persoane dornice să cumpere un smartphone cu abonament cu un avans cât mai mic etc.

Am remarcat că magazinul online a fost actualizat constant, cu telefoane din ce în ce mai atractive. Totuși, lipsesc produse în genul Samsung GALAXY S6, S6 Edge, S6 Edge Plus, LG G4, orice smartphone de la ASUS sau Sony, iPhone-urile etc.

Există o categorie destul de mare de persoane ce preferă să cumpere respectivele produse cu abonament din ograda competitorilor, o listare a lor ar aduce un plus de clienți pentru Digi Mobil.

3. Atragerea clienților din segmentul business;

Cele mai importante sume de bani în telecom se fac pe partea de corporate,  o zonă pe care Digi Mobil nu are cum să o acopere decât la nivel mic și mediu. Asta pentru că lipsește punctul 1, acoperirea națională.

Este clar că dacă vor să conteze în piață, trebuie să abordeze piața business cu mai mult tupeu. Nu cred că în 2016 vor veni cu multe oferte în acest sens, cel mai probabil își pregătesc o extensie în acest mediu din 2017 – 2018.

4. Oferte atractive la portare + miză mai puternică pe cartele preplătite;

Asta dacă-și doresc să mențină un flux constant de clienți care să plece dinspre Telekom, Orange, Vodafone spre Digi Mobil. Și ofertele ar trebui să se ducă cumva din zona low-cost spre mid-range. În sensul că deja telefoanele mobile ieftine nu mai sunt chiar așa căutate în țara noastră, iar  clientul devine din ce în ce mai avizat.

În 2015 au pornit și primele oferte la cartele preplătite, dar sistemul mi se pare ușor ambiguu și aș veni cu ceva mai simplu, mai ușor de înțeles de către cei dornici să treacă pe o cartelă preplătită.

Digi Mobil a adus un plus de sare și piper în telecomul autohton, iar în 2016 mă aștept la surprize plăcute din partea lor.

Categorii: retelistica

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.