Companiile chinezești sunt pe val în piața de televizoare, iar datele oferite de către o firmă de cercetare în domeniu confirmă trendul pozitiv.

🔺Datele din 2023 și 2022 ne arată clar ce trend a început în această piață

Livrările de televizoare au fost cu 3% mai slabe în 2023 față de anul anterior. A ajuns la 223 milioane unități. Culmea este că Hisense și TCL au crescut în mod special pe piața din…, SUA.

Primele 5 poziții sunt ocupate de către:

  1. Samsung – 16% și cădere de 5%;
  2. Hisense – 11% și creștere de 4%;
  3. TCL – 11% și creștere de 5%;
  4. LG – 10% și cădere de 6%;
  5. Xiaomi – 5% și cădere de 12%.

Dacă adunăm brandurile chinezești din top 5 vs cele sud-coreene rezultă 27% vs 26%. Observați că secțiunea Alții este pe cât se poate de generoasă – 46% din piață.

Piața de televizoare premium s-a mențiunut mai bine. Aici a fost înregistrată o scădere a livrărilor de 1% vs 3% la general.

Samsung este lider autoritar, urmat de LG, TCL, Hisense și un brand apreciat și în țara noastră – Sony.

  1. Samsung – 45% din livrări și 44% din valoarea produselor livrate;
  2. LG – 20% din livrări și 23% din valoarea televizoarelor livrate;
  3. TCL – 11% din livrări și 10% din valoare;
  4. Hisense – 11% și 9%;
  5. Sony – 5% din livrări și 7% din valoarea produselor livrate.

Secțiunea Alții nu mai are cine știe ce pondere. Nu mai știu exact care sunt specificațiile de la care piața de smart TV-uri premium începe. Dacă nu mă înșel se referă la diagonale de peste 164 cm și preț de peste 1000 euro sau ceva de genul. Am încercat să găsesc mai multe detalii online, dar nu am dat de un material concret.

Ideea este că brandurile sud-coreene se țin încă bine pe segmentul premium, cel care generează și veniturile & profitul cel mai mare. Au început de câțiva ani să lase segmentele entry către TCL și Hisense. La ce prețuri a avut TCL pe televizoarele cu MiniLED și ce încă au, aș spune că ambițiile sunt mari.

Hisense mi se pare că încă nu pedalează puternic pe piața locală, dar cine știe ce ne rezervă viitorul.

Mă uitam peste tot și fără să fiu sarcastic, vremea brandurilor japoneze aproape că a apus. Un ultim mohican este Sony. Perioda în care Panasonic, Sharp și alte produse din țara soarelui răsare a trecut. Acum avem o bătălie, cu ghilimelele de rigoare,  mutată în proximitate: Coreea de Sud vs China.

Sursa: CounterPointResearch.com

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc prin conectare la două monitoare. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.