gAuto

Toyota a anunţat a doua generaţie a modelului Toyota Aqua, varianta pentru Japonia a maşinii Toyota Prius C. Chiar dacă acest autovehicul nu va ajunge sub această formă în Europa, caracteristica importantă la această maşină este că lansează în premieră comercială sistemul de baterii nichel-hidrogen bipolare de înaltă performanţă.

Aceste baterii au o capacitate dublă față de generația anterioară, oferind un răspuns mai rapid, accelerații mai line, încă de la viteze mici. A crescut astfel și capacitatea de a propulsa mașina exclusiv electric pe distanțe mai mari. În acelaşi timp maşina are un mod de furnizare de energie electrică în situaţii de urgenţă pentru locuinţe.

Un alt plus prezent la acest model este dat de pedala de accelerație Comfort Pedal. Aceasta combină accelerația și frânarea pe aceeași pedală, activând recuperarea energiei încă de la ridicarea piciorului de pe accelerație.

Toyota Aqua utilizează un sistem de propulsie hibrid clasic (fără încărcare la priză) cu un motor de 1,5 litri pe benzină, în ciclu Atkinson, un motor electric de 59 kW pe față și un motor electric de 3,9 kW pe spate, foloseşte o cutie eCVT şi are un consum de carburant infim, declarat de producător la 2,79 litri / 100 km.

Sursa: profit.ro