Smartphone

Pe primele trei luni din 2020, HMD Nokia livrat 1.7 milioane smartphone-uri, o scădere de 45% față de primele trei luni din 2019.

Avem și un grafic cu vânzările HMD Nokia din Q1 2017 și până în Q1 2020.

2018 a fost un an bun, peste 4 milioane livrate în fiecare trimestru. În 2019 au oscilat, cu un vârf în Q2 și o scădere majoră în perioada de sărbători. Trendul descendent s-a păstrat și în Q1 2020.

Am selectat trei motive pentru această situație:

1. Telefoane mobile cu raport preț / specificații modest;

Le-am văzut smartphone-urile în cadrul IFA Berlin 2019 și nu erau deloc rele, doar că le-au poziționat la prețuri prea mari și asta le-a făcut neatractive în ochii publicului interesant. Ca să ieși în față trebuie să ai un mix de elemente: design plăcut, cameră care să se descurce onorabil, preț atractiv.

2. Concurență puternică;

Piața de smartphone-uri a intrat pe o pantă descendentă, nu mai avem boom-ul de acum niște ani de zile. Clientul începe să-și ia ca reper câteva branduri, Samsung nu a stat pe margine și a venit cu seria A ce pornește de la 6 – 700 lei, Huawei are seriile Lite, Xiaomi iese în față cu Redmi-urile sale, prin India este terenul de joacă al Realme de la Oppo etc. De aici și imposibilitatea Motorola sau HMD-ului cu Nokia să concureze cu jucători mari de profil.

3. Nu au abordat segmentul premium sau au venit cu propuneri dubioase;

Aici aș aduce un exemplu: Nokia 9 PureView. Trebuia să fie un adevărat camera phone și în afară de numărul senzorilor de la cameră nu a ieșit cu nimic în evidență, a fost un fail din multe puncte de vedere. Nokia 8 pe de altă parte era direcția spre care trebuiau să meargă, un alt exemplu pozitiv din trecut a fost Nokia 7 Plus.

Din păcate, l-au adus pe Nokia 9 PureView și pauză. Nu au venit cu niciun alt telefon din zona la trecere între mid-range și premium. S-au cantonat pe produse ieftine, pe feature phone-uri și cam atât, iar rezultatele pentru o astfel de strategie sunt contabilizate acum.

Ce dovedește Nokia aka HMD?

  • Nu este suficient să livrezi un telefon cu Android curat și cu update-uri de software la timp;
  • Nu trebuie ca producător de telefoane mobile să te oprești strict pe segmentul low-cost.

Pe de altă parte, cred că Foxconn sau companiile ce au investit în HMD se așteptau la alte rezultate, unele pe seama brandului cu renume pe care l-au antamat și au decis să renunțe a investi în dezvoltarea de produse.

Sursa: GSMarena.com

Categorii: telefoane-mobile
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.