Se îngroaşă gluma în scandalul Apple (iOS) – Facebook & co. Într-un articol anterior am explicat pe scurt care este situaţia şi de ce cei doi giganţi au ajuns în conflict.
Mare parte din business-ul Facebook se bazează pe targetare, iar acest lucru se poate implementa doar dacă compania le poate urmări activitatea utilizatorilor. Începând cu iOS 14.5 utilizatorii de device-uri Apple pot alege dacă sunt de acord să fie urmăriţi sau nu.
Deşi Facebook a început să trimită mesaje uşor disperate către utilizatorii care au făcut update-ul la iOS 14.5, aceştia au răspuns pe măsură: nu sunt de acord să fie urmăriţi. Conform Flurry Analytics la nivel global doar 12% dintre utilizatori au acceptat funcţiile de tracking ale Facebook & company, în timp ce în Statele Unite ale Americii doar 4% dintre utilizatori sunt de acord cu monitorizarea permanentă.
Flurry Analytics a verificat un eşantion de 5.3 milioane utilizatori globali şi 2.5 milioane utilizatori americani.
Actualizarea la iOS 14.5 este disponibilă din 26 aprilie astfel încât numărul celor care au trecut la noua versiune este încă destul de mic. Totuşi aceste cifre ar putea deveni îngrijorătoare pentru Facebook & co dacă trendul actual se păstrează.