Vânzările Dacia în Europa în primele şapte luni din 2020 sunt la pământ: scădere de 42% în volum şi venituri diminuate cu 1.5 miliarde euro

/
/
1 sept. 20
/

Pandemia COVID-19 a făcut ravagii în industria auto, vânzările din 2020 fiind la pământ comparativ cu anul anterior. În Europa situaţia este una aproape dramatică, în primele şapte luni ale anului fiind comercializate 6.3 milioane maşini, adică cu 34.6% mai puţine decât în 2019.

Dacia pare a fi una dintre cele mai afectate mărci, cifrele brandului autohton fiind urâţele rău de tot pentru perioada ianuarie – iulie 2020:

  • 210.505 unităţi vândute, – 42% vs 2019 când au fost comercializate 362.913 unităţi;
  • – 1.5 miliarde de euro la capitolul venituri;

Analiza pe modele arată astfel:

  • Dacia Duster – 74.016 unităţi vândute, – 44.8% vs 2019;
  • Dacia Lodgy – 10.468 unităţi vândute, – 44.5% vs 2019;
  • Dacia Logan – 22.202 unităţi vândute, – 43.8% vs 2019;
  • Dacia Sandero – 86.292 unităţi vândute, – 39.6% vs 2019;
  • Dacia Dokker – 17.523 unităţi vândute, – 36.5% vs 2019.

Cota de piaţă Dacia în Europa a scăzut de la 3.7% în 2019, la 3.3% în 2020, aspect ce ne arată că ritmul de scădere al vânzărilor Dacia este ceva mai mare decât media pieţei.

Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

În viitorul standard de poluare Euro 7, maşinile electrice NU vor mai fi încadrate ca vehicule cu emisii zero (nepoluante)

Pe 12 aprilie 2024 a fost adoptat la nivelul Consiliului Uniunii Europene noul regulament pentru standardul de poluare Euro 7, acesta urmând să fie aplicat în etape, începând cu octombrie 2026.

Producătorul auto chinez Chery a vrut să refacă o reclamă celebră Range Rover şi a distrus o mică porţiune din Scara către Rai (atracţie principală pe Muntele Tianmen)

Mai ţineţi minte testele ciudate pe care le practicau chinezii pentru smartphone-uri în urmă cu ceva ani (băteau nuci pe ele, le găureau cu bormaşina etc.)? Ei bine, acestea s-au întors de ceva timp sub o altă formă: la maşinile electrice / hibride.

Este oficial, majoritatea trotinetelor şi bicicletor electrice vor avea nevoie în România de poliţă de asigurare RCA

Dacă deţineţi o trotinetă sau o bicicletă electrică, aflaţi că va trebui (cel mai probabil) să îi faceţi o poliţă RCA. Nu este o glumă, nu este o posibilitate, este o realitate.