Smartphone

Vânzările de smartphone-uri la nivel global se află pe un trend crescător, astfel că în al treilea trimestru din 2024 au fost vândute cu 4% mai multe device-uri decât în aceeaşi perioadă din 2023 (în cifre exacte vorbim de 316.1 milioane unităţi vs 303.9 milioane unităţi).

Conform celui mai recent raport IDC, Samsung rămâne liderul pieţei cu 57.8 milioane unităţi vândute, însă în timp ce compania sud-coreeană este pe -2.8% YoY, Apple creşte cu 3.5% YoY şi reduce distanţa de la 1.8% în 2023, la doar 0.6% în 2024. Mărul muşcat a vândut în perioada iulie – septembrie 2024 aproximativ 56 de milioane de iPhone-uri, cu doar 1.8 milioane mai puţin decât ce a reuşit Samsung.

Locurile 3, 4 şi 5 sunt ocupate de trei companii chineze: Xiaomi cu 42.8 milioane unităţi şi o creştere de 3.3% YoY, Oppo cu 28.8 milioane unităţi şi o creştere de 5.9% YoY şi Vivo cu 27 milioane de unităţi şi o creştere de 22.8% YoY.

O analiză similară au realizat şi cei de la Canalys, însă într-o manieră uşor ironică pot zice că cifrele lor sunt cele ale IDC rotunjite ca la matematica de clasă primară. Personal IDC mi se par ceva mai profesionişti decât Canalys.

Concluzia este că piaţa respiră, chiar o duce binişor, iar lupta Samsung – Apple continuă să fie la baionetă (strict la nivel de volume, pentru că din punct de vedere al profitabilităţii, mărul muşcat conduce detaşat).